Frivilligt arbejde - hvad kan jeg gøre?

Hejsa. Jeg vil som alle andre herinde jo læse medicin, og tænker på kvote 2 KU (og SDU). Jeg vil gerne lave frivilligt arbejde, men har kun 1 år nu, hvor jeg sammen med venner er flyttet hjemmefra. Jeg skal læse kemi 0-b i 6 mdr- så jeg har et halvt år herhjemme til at lave frivilligt arbejde, før jeg søger ind på medicin, og alternativt biologi (selvom biologi kun er noget jeg vil læse indtil at jeg forhåbentligt kommer ind på medicin i løbet af nogle år). Hvilket frivilligt arbejde kan jeg da lave, som ikke virker snoldret? Jeg kommer sandsynligvis til at arbejde i SIND med unge mennesker, som har brug for en kontaktperson, men hvad ellers? Jeg kan ikke rigtigt tage udlandsrejser der varer mere en 2 mdr. Jeg har set noget der hedde Projects abroad, hvor man kommer til en klinik i et u-land.

Vh Martin

Det er relativt nemt at komme til at arbejde frivilligt på et hsopital i England, Irland eller Australien, hvis du abre kontakter hospitalet. Jeg har hørt om flere der er gået den vej - men de vil nok gerne have at du bliver lidt længere, og jeg ved at frivilligt arbejde generelt tæller mest (både nu og senere) hvis det mindst har varet i 3 mdr. Ellers hør nogle af de sundhedsfremmende organisationer herhjemme, som f.eks Sex & Samfund eller lign.; det er iøvrigt slet, slet ikke en dårlig idé også at have noget formidling på CVet oven i hatten, så det kan være du kan slå to fluer med eet smæk. Jeg arbejdede selv i Røde Kors som frivillig (der er både Ungdommens Røde Kors, lektiehjælp, førstehjælp, alt muligt). Det hele afhænger af hvordan du vinkler det i forbindelse med din ansøgning. Men det korte og det lange ang. frivilligt arbejde: det er altid et plus hvis det har sundhedsfaglig relevans, det er altid en fordel at det involverer formidling (formidling vægtes højt i lægefaglige kredse) og det er altid (ligesom alle andre karierrefremmende aktiviteter) en fordel at det er i udlandet.