Frivilligt arbejde i udlandet

Godaften!
Jeg har overvejet at tage ud og rejse inden studiestart (Februar 2008). Jeg har kigget lidt på http://www.volunteer-medicine-india.org, hvor man har mulighed for, at komme til Indien og deltage i noget “frivilligt arbejde” på et hospital. Man er afsted i en månedstid (eller mere), hvor man så vil være tilknyttet et hospital, hvor man kan opleve hvordan det er. Man hjælper vist ikke så meget til, men kigger bare med i de forskellige afdelinger.

Er der nogen af jer, som har erfaringer med lignende rejser? Jeg synes, det lyder spændende men er samtidigt lidt i tvivl om mit udbytte vil være stort nok, hvis man tager afsted inden studiestart.

Mvh
Caspar

Det kan varmt anbefales - og jeg tror det vil være udbytterigt for dig såvel før studiestart, under studiet og som færdig læge. Natuligvis lærer man forskellige ting alt efter hvad ens faglige niveau som udgangspunkt er; det faglige vil givetvis vægte tungere jo senere du tager afsted. Men du vil under alle omstændigheder lære en masse som du vil få gavn af i din fremtidige karierre og resten af livet.

lolz, Krammer.
Nu har jeg studeret med dig i et år, og så finder jeg dig først herinde nu!
Anyways, jeg leder for tiden også efter muligheder for at komme til udlandet. Det er min mening, at jeg vil rejse i 1 el. 2 måneders tid her til sommer (2009), hvilket således vil være
imellem mit 3. og 4. semester.

Jeg har efterhånden været over alt for at hente info, men mangler lige en smule endnu. Når jeg har fattet et overblik, så poster jeg lige her således at andre forvirrede sjæle der ligeledes pønser på
frivilligt arbejde i udlandet har lidt at kigge på.

Dux.

Som stud.med. har jeg selv haft lyst til at arbejde frivilligt i Indien, men det blev nu aldrig til noget.
Jeg har været i Mumbai en del gange, og kun hørt godt om følgende hospital:

King Edward Memorial Hospital

Det er en hospital med næsten 1000 læger, 1800 sengepladser, 1,8 million ambulante pt./år, og 85,000 indlæggelser/år (jf. hospitalets hjemmeside). Det er en slags kommunehospital, dvs. gratis eller næsten gratis og mest til de fattige i landet. Det betyder at man ser mange, rigtig mange patienter dagligt. Du kommer til at se en række sygdomme der er sjældne i DK (fx. dengue feber, malaria, lepra, m.fl.). Desuden ser man mere “almindelige” sygdomme i mere progredierende faser end du er vant til i DK.

De har en kanongod hjemmeside hvor det hele er beskrevet.
http://www.kem.edu/hospital.htm

Held og lykke med det. Hvis det bliver til noget, så skriv endelig om dine oplevelser her på hjemmesiden.