Frivilligt Arbejde i Udlandet

Halløjsa folkens!

Jeg har efterhånden været medlem på denne fantastiske portal i et stykke tid, og jeg har så godt som aldrig gået forgæves her når jeg har haft et spørgsmål. Dog må jeg sande, at det desværre er tilfældet denne gang. Jeg studerer i øjeblikket på 5. modul (3. sem) på SDU, og jeg har simpelthen planlagt, at jeg til sommer vil til udlandet og arbejde frivilligt i 1-2 måneders tid.
Jeg har bestemt mig for at det skal være i Indien - men det er også mere eller mindre det eneste der indtil nu ligger fast.
Men da jeg jo ikke kunne finde det helt store i informationsafdelingen herinde, så tænkte jeg at jeg jo lige så godt kunne lave et lille post til senere opdatering, hvorved andre måske videre hen vil kunne få gavn af de oplevelser jeg nu gør mig.

Fra dags dato starter jeg jagten, og jeg vil forsøge regelmæssigt at opdatere dette post med de erfaringer jeg nu gør mig. Det vil sandsynligvis ikke være til megen gavn for de fleste af jer, men for de få der senere vil søge information om præcis dette emne vil jeg forhåbentligt kunne hjælpe :slight_smile:

  • Hutlihut.

Tilbage i 2006 var jeg i 6-7 måneder i Indien som led i et frivilligt arbejdsophold på flere hospitaler i hovedstaden Delhi, hvor der skete usigeligt meget. Ved ikke, hvad du har fundet ud af, siden du skrev dit indlæg her, men er du interesseret i at vide mere mhp erfaring, råd og lignende, er du velkommen til at sige til.

Kort fortalt var mit udgangspunkt at henvende mig til et såkalt ashram (religiøst drevet center, der opsamler og plejer subsistensløse syge). Disse ashrams er over hele Indien. Herfra fik jeg en aftale i stand, hvorefter jeg mere eller mindre bare tog afsted. Indien er et af de mest hektiske, oplevelsesmættende og intense lande, jeg nogensinde har oplevet! Har altid rejst meget og i forbindelse hermed set meget, men Indien er på alle måder unikt, Skandinavien vendt på hovedet, på godt og ondt. Uforglemmeligt!

Jeg håber, du finder ud af noget med Indien. Jeg vil foreslå dig at kigge på http://www.sewa-ashram.org/ så du kan danne dig et lille men godt indtryk af, hvad du går ind til. Se også på http://www.globalcrossroad.com/

Indien kan meget stærkt anbefales, ikke mindst fordi der virkelig er behov for assistance af al mulig art. Du skal forvente dig mildest talt lidt af hvert, for som en schweizer, jeg mødte der, meget allegorisk beskrev det: “Indien er forgården mellem himmel og helvede”. Har jeg aldrig glemt.

Held og lykke med det.

S