Frivilligt arbejde og optagelse

Hej :slight_smile:

Jeg går pt i 2.g og ønsker at læse medicin… Jeg har læst at man skal skrabe point sammen, hvis man vil optages på kvote 2!
Jeg tænker at jeg allerede kan begynde på det nu, ved at arbejde frivilligt eller lønnet for f.eks: Amnesty, Unicef, som serviceassistent på et hospital…
Men mine spørgsmål er:

Kan jeg allerede påbegynde at samle point nu?
Hvor vil i anbefale at jeg søgte om arbejde henne?

På forhånd mange tak

Pointsystemet er afskaffet. Jeg synes du bør fokusere på dit skolearbejde, fremfor hvad du har lyst til bagefter - det kan nå at ændre sig endnu, men din karakter ligger fast når du er færdig, og det er i første omgang den, der er afgørende for, hvad dine muligheder er.

En nyudklækket gymnasieelev har sandsynligvis ikke meget at byde på i forhold til de mennesker der optages på kvote 2 - folk der gennem flere år har gjort sig livserfaringer og har kunnet relatere disse til studiet på en meningsfyldt måde.

avvv, det vidste jeg ikke… :oops: kommmer aldrig ind :cry:

Tag det ikke som en umulig opgave, men som en udfordring. Et positivt livssyn gør hele forskellen. :slight_smile:

Held og lykke.

Selvfølgelig kan du godt komme ind… Fortvivl ej.

Du går kun i 2.g, hvilket vil sige at du har mulighed for at forbedre dine karakter og ikke behøve at ansøge gennem kvote 2 (medmindre, der er nogle forhold der gør det umuligt for dig, at arbejde hårdt på lektierne).

For resten kan du stadig komme ind gennem kvote 2, så længe du har et snit over de 6.

Igen, fortvivl ej, og kæmp hårdt, nu du har chancen!
Søg også om emnet herinde, der ligger utrolig meget brugbare kommentarer.

Held og lykke

Hvis du bare har et snit over 6, er du allerede kvalificeret til kvote 2 i Odense, så skal du bare igennem deres tests. Så fortvivl ikke!!
Giv den en skalde den sidste halvdel af din gymnasie tid og nyd tiden, i stedet for kun at tænke på hvad der venter dig bagefter… Du skal nok finde ud af det til den tid…