Fysiologi - en grundbog VS Medical Physiology

Hej.
Jeg står og skal købe fysiologi-bog.
Valget står imellem Fysiologi - en grundbog af Olav Sand m.fl. eller Medical Physiology af Guyton. Er der nogle der vil anbefale/fraråde en af disse bøger? Jeg skræmmes lidt ved tanken om at skulle læse engelsk (ja, det er 1. semester) og vil derfor spørge, om der findes nogle danske alternativer til Guyton (udover Fysiologi - en grundbog) :slight_smile: ?

Hej

I Århus er den danske bog ikke god nok (det er 4. semester, men først dér man har fysiologi), idet den ikke indeholder nok matematik; der er altså ikke god nok mulighed for at kunne regne ting ud (hvilket en del af konceptet med fysiologi er), hvis man har læst den bog. Derfor den engelske :slight_smile: (Som i Århus anbefales til at være Rhoades & Bells )

Tror Sand er det eneste egentlig alternativ.
Som jeg har forstået det på vores undervisere og dem som har brugt Sand er det muligt at bestå tidlige semestre med Sand, dog ikke med topkarakterer.

Guyton er LOVE!
Ud over fagtermerne er det engelske ikke vildt advanceret, og tingene bliver så minutiøst gennemgået at det ikke er noget problem at følge med. Desuden komme meget undervisning til at foregå på engelsk, så du kan lige så godt gå på med krum hals.

Jeg gætter på at du er fra AAU, så kom til mødet i morgen og snak med en tutor. Tænker du kan komme til at bladre lidt i begge bøger. Ellers gå på biblioteket eller i boghandelen og gør det.