Fysiologi: Rhodes & Bell

Hej

Vi kan vølge mellem fysiologibogen af Rhodes & Bell og bogen af Boron & Boulpaep, men har kun kunnet finde noget herinde om sidstnævnte, så inden jeg køber vil jeg lige høre jeres mening om især Rhodes & Bell. Både gode og dårlige erfaringer modtages meget gerne.

Det er fordi, Rhodes & Bell er den helt nye udgave, de tidligere har haft Rhodes & Tanner som angivne forfattere, og er derfor omtalt som dette herinde, så prøv at søg efter bogen med det navn, så dukker der lidt op.

Dencker: Tak for svaret.

Vil det så sige at indholdet i Rhoades & Tanner sammenlignet med Rhoades & Bell er næsten identisk?

Ja du kan sagtens betragte R&B som den nyeste udgave at R&T. I Århus læser er det R&T der anvendes af 95%, men jeg ved ikke, om det er en kvalitetsstempling.
Jeg kender ikke B&B, men umiddelbart vil jeg sige, at R&T ´s svagheder er respiration og nyre. Dog har jeg indtrykket af at respiration bare er træls og svær generelt, så jeg ved ikke om det er bedre i andre bøger.
Nu ved jeg ikke hvor du læser, men her i Århus bliver respiration og nyre netop suppleret godt med en masse noter fra underviser, så alt i alt er jeg tilfreds med at læse efter R&T.