Gavn af medlemskab af Lægeforeningen

Goddag igen. Efter en pause hvor jeg har fået den indre temperatur og blodtrykket ned på plads :evil: , er jeg tilbage i godt humør med mod på nogle interessante debatter. Tak til de mange der har skrevet støttende ord til mig i den seneste tid - det luner. :smiley:

Jeg forlod forummet midt i en debat om, hvad gavn man kan have af medlemsskab af Lægeforeningen. Vi blev vist ikke helt færdige…

Lægeforeningen
Ovenstående link demonstrerer med al tydelighed for mig, hvad man kan vinde ved at være medlem af fagforeningen. Hvis den ramte læge havde været mig, ville jeg nødig have stået igennem kampen mod arbejdsgiveren alene.

Personligt har jeg på det seneste haft stor glæde af Lægeforeningens juridiske sekretariat i forbindelse med ny ansættelse, kontraktens udformning med mere.

Så jeg kan kun på det varmeste anbefale medlemsskabet.

Mange hilsener

Linda

Opdaterer lige linket :slight_smile:

http://www.laeger.dk/portal/page/portal … dsId=23586

Dejligt at se dig tilbage! :hiding:

Yes, lad os komme videre med debatten!

Fint eksempel. Jeg sad lige og surfede lidt på sitet og faldt så over en undersøgelse om hvad nyuddannede læger mener (anno 2005). Dér var bl. a. en meget god oversigt over begrundelserne for at være medlem af fagforeningen:

[align=center][/align]

Desuden overraskede det mig at “[…] næsten 90% mener, at medlemskab af Lægeforeningen er en naturlig del af det at være læge.”!