Generelt om læsning

Hej. Jeg vil gerne høre nogle forslag til, hvordan man kan få mest muligt ud af sin læsning. Indtil videre har jeg læst før forelæsninger, men jeg synes ikke, jeg har fået så meget ud af det, da jeg har følt, jeg har gjort det af pligt, og fordi der er et stress på i hverdagen, om at man skal nå til alle forelæsninger osv. Er det en god ide at læse efter forelæsninger, eller er der nogen, som har foreslag til, hvordan man optimerer sin læsningsmetode?

Jeg har altid haft det sådan, at forelæsninger er appetisers. Man tager til dem for at få en generel idé om det specifikke emne og så går man hen og læser til SAU. Det er også sådan nogle af mine kammerater har gjort.

Jeg prioriterer min tid til læsning og SAU. Forelæsninger er appetisers hvor man læner sig tilbage og lytter. Så dem lægger jeg ind som pauser til læsningen. Har jeg meget at læse prioriterer jeg læsningen over forelæsninger.

Tak for svaret, men er ikke helt med på, hvad SAU er?

SAU: StudenterAktiverende Undervisning. Går du på KU? :slight_smile:

Jeg synes generelt, at undervisningen er specifik og eksamensrelateret. Forelæsninger er tit om noget generelt og man kommer nogle gange ind i urelevante sideemner.