Geneser CD

Lige et hurtigt spørgsmål, til dem der har Cd´en som følger med til Geneser (Histologi).
Er der nogen som har prøvet at få fejlmeldingen:

“This program requiresat least 3Mb of free virtuel memory to run”

Nogen der evt. ved hvad man kan gøre ved det?

Tror simpelthen det er dårlig programmering, problemet opstod efter jeg installerede 1gibyte ekstra ram i computeren, hele programmet er i forvejen meget amatøragtigt lavet (selve interfacet), kender desværre ikke løsningen men prøv at rod med swap filen

Lyder mærkeligt ja.

Jeg prøvede selv cd’en lidt og synes ikke den var særlig god. Det er bare de samme billeder der er i bogen. Jeg brugte istedet billeddatabasen på Anatomisk Inst. http://www.mai.ku.dk/2sem, men jeg kan se du læser på AU, så jeg ved ikke om du kan bruge det til noget.

Undskyld. Odense… :oops:

Hej!

Det er vist et meget almindeligt problem med CD’en, du har. Problemet har noget med den virtuelle hukommelse at gøre, men det tror jeg ikke lige, jeg gider at komme nærmere ind på… :slight_smile:

Løsningen er heldigvis ret simpel: bare følg instruktionerne på XP patch.

Håber det hjælper - det har i hvert fald løst mine problemer med CD’en.

Ja, det er bare ikke så fedt at have en swapfil mindre en 500 mb hvis man bruger mange applikationer på samme tid 8(

Tak for svarene til jer alle!!

Nu bliver det så spændende og se om jeg får den brugt når jeg skal til at læse op på Histologi, engang på 2. semester :slight_smile:

Kan du ikke i stedet køre programmet i windows 95 eller 98 mode.

Find den exe fil der starter programmet, højreklik, vælg kompatibilitet, kør denne fil i kompatibilitetstilstand for