Genindskrivning (KU)

Hej jer fra studmed :blush:
Jeg står i den situation, at jeg for et par år siden meldte mig ud af medicinstudiet på KU af forskellige personlige årsager. Jeg var et lidt dårligt sted mentalt, og jeg var bare super i tvivl om hvad jeg ville med mit liv. Nu, efter et par år ude i den store verden, er jeg alligevel kommet til at savne studiet meget voldsomt - og så er der sket en del ting der har afklaret mit liv ret meget. Derfor er det min plan, at jeg vil søge genindskrivning på studiet her til vinter.

Jeg har snakket med studievejledningen et par gange, men jeg ville egentlig bare høre her, om der overhovedet er nogen som helst der har erfaring med at søge genindskrivning på medicin?

https://sund.ku.dk/uddannelse/studieinformation/genindskrivning/

Her står det hele, så hvis du har bestået første år osv burde det da være muligt.

Har set på det, og har som sagt også talt en del med studievejledningen :blush: Så jeg ved at det er muligt, men man skal skrive en form for “motiveret ansøgning” og jeg håbede lidt, at der måske bare var en der havde prøvet det og kunne dele sine erfaringer

Hej :slight_smile:
Du kunne evt. lave et opslag på en af Facebook-grupperne fx. “Medicin - Københavns Universitet”. Den har over 4,5 tusind medlemmer.