Gennemsnit USA

Jeg har længe gået og tænkt på hvilket gennemsnit man skal bruge for at komme ind på medicin studiet i USA, så jeg tænkte på om der måske var nogen her som vidste hvilket gennemsnit der er nødvendigt?

Det er mer enn bare dine karakterer som blir vurdert ved opptak i USA. Les mer f.eks. her http://www.ansa.no/ansa_templates/subject.asp?id=30353

Husk en uddannelse købt og betalt i USA ikke er direkte gyldig i DK…

Ja - og omvendt. Omend karrieremulighederne er så større i USA ift. Danmark at denne overvejelse synes irrelevant.
Det er sjældent at folk tager en uddannelse på et dyrt universitet i udlandet for derefter at vende tilbage til Danmark, når uddannelsen dér netop åbner for så mange muligheder, som den alm. uddannede er begrænset.

Uddannelsen i USA tager 8 år (inkl. pre-med). Begynder du på pre-med skal du ihvertfald igennem en TOEFL test (http://www.toefl.org) samt SAT (http://www.collegeboard.com) prøver. Universitererne “over-there” har forskellige krav til optagelse, så der skal du læse kriterier for de ønskede steder én ad gangen.

I USA bliver man ikke optaget på sit snit alene. Foruden sit eksamensbevis (oversat til amerikansk skala), skal man vedlægge prøver, motiverede ansøgning(er) efter specielle krav, anbefalinger ud fra specielle krav, samt kunne attestere at man har økonomien til at gå på et amerikansk universitet.

Udgifter kan sagtens gå på ca. 50.000$ p.a. - scholarship nominering er utrolig svært for internationale ansøgere, specielt for dem som ikke engang har færdiggjort/påbegyndt bacheloren.

Iøvrigt skal der bemærkes at ansøgningsfristen oftest ligger 8-10mdr. inden studiestart i USA, hvor alt papirarbejde skal være færdigt.

Hmm…Frold, hvorfor er det du ALTID skal være stopklods foran et spørgsmål eller hvlket som helst indlæg. Hvis manden vil til USA, så lad ham dog gøre dét. Han spurgte dig jo ikke, om man kan bruge uddannelsen eller ej. Desuden får du det til at lyde som om at bare fordi man betaler sig til sin uddannelse, så bliver man en dårlig læge. Husk selv lige på, at folk der knokler r… ud af bukserne for at betale deres uddannelse selv ren faktisk også arbejde skide hårdt for det! Det er ikke ligesom dig og mig, der tager alting forgivet og har tid il pjat og pjank 80 % af semestret…

1 Synes om

Øhh det er vist dig der stopklodsen her ved:

1 at overtolke

2 at fokusere på en masse negativt uden grund

Jeg kommer med info om at en uddannelse taget uden for EU ikke er direkte gældende i DK - jeg kan virkelig ikke genkende det du skriver…

Du må have en dårlig dag…

Hva’ ved du om mig?

Jeg kan heller ikke se problemet i at komme med lidt info.
Det må da være vildt surt at betale for en uddannelse i USA og så ikke være informeret om at den faktisk ikke kan bruges i DK.

Frold, det er ikke første gang du på en meget ARROGANT måde svarer et indlæg.

Det kan meget vel være, at du mente det godt, men bare det, at du lige vil pointere, at uddannelsen er “købt” skriger langt væk af at du ser ned på de mennesker der ofrer penge på det de brænder for. Hvem har udnævnt dig til smagsdommer?!

[quote=“Anatom”:1vh3gzs1]Frold, det er ikke første gang du på en meget ARROGANT måde svarer et indlæg.

Det kan meget vel være, at du mente det godt, men bare det, at du lige vil pointere, at uddannelsen er “købt” skriger langt væk af at du ser ned på de mennesker der ofrer penge på det de brænder for. Hvem har udnævnt dig til smagsdommer?![/quote]

Ohh suk - hvad man ikke skal finde sig i som admin…

Jeg tror du er den eneste der får min første linje i tråden til at blive “at du ser ned på de mennesker der ofrer penge på det de brænder for” - jeg er så evig ligeglad med hvordan folk får deres uddannelse og se evig lige glad med hvor mange penge folk har eller ikke har.

Ja, jeg kan undres over at folk gider at bo i Polen i 7 år og selv betale deres uddannelse - jeg gjorde det ikke. Men den dis-respekt du insinuerer at jeg skulle have kan jeg nu ikke genkende hos mig. At folk vil ofre meget for at blive læge er da kun skønt - det giver forhåbentligt læger der også i den videre gerning er interesseret i at ofre meget for lægevidenskaben - det vil både komme dig, mig og patienterne til gavn. At tage sin uddannelse i USA kan jeg heller ikke se noget galt i.

Jeg tror du oppe i dit hoved har dannet dig et billede af hvordan jeg er og hvem jeg er…

Men hvorfor FANDEN skulle jeg, som forumadmin og efter at have brugt de første 2500 timer på dette forum ønske være “stopklods foran et spørgsmål eller hvlket som helst indlæg”… ej det er sgu da ikke logisk…

Anatom - du vrøvler…

Jeg er da ked af at du synes at man er arrogant fordi man kun poster en linje men jeg har lavet 3300+ indlæg - jeg svare på mange tråde - men det er nu altså ikke hver gang jeg har tid, lyst eller overskud til at skrive side op og side ned - men det betyder skisme da ikke at man er arrogant - ikke i mit univers.

Jeg poster een linje - som en lille “bonus comment” og så ender det med man skal bruge krudt og energi på at forsvare sig… :roll:

Du er nok bare yderst sensitiv… :frowning:

c’mon manden har da skrevet 6 indlæg og været tilmeldt her i godt over 10 dage ( hvor du godtnok ikke har haft internet størstedelen af tiden) selvfølgelig har han regnet dig ud ligesom alle os andre :smiley:

Anatom - jeg synes, du skal slå koldt vand i blodet. Det er vigtigt, at vi holder en god tone her på dette site, så det bliver ved med at være godt og ikke mindst, så folk har lyst til at deltage i debatten. Godt nok er der tale om et debatforum, men det skal være rart at følge de debatter, der foregår.

Man kunne evt. have overvejet at tage en kritik af fx Frolds kommentarer i form af private beskeder - jvf tidligere diskussioner omkring tråd-kapring og off-topic kommentarer… Der vil altid være nogle der er hyper-sensitive og nogle, der fejlfortolker folks kommentarer, men derfor kan alle parter i den diskussion godt holde en sober tone (og spare på ironien) - vi er vel trods alt voksne mennesker…???

hmm…okay, for det første skulle du måske holde op med at bande når du stolt lukker ud at du er admin, ikk? Det er ikke særlig pænt gjort…for det andet; jeg er ligeglad med hvem du er, hvad du laver og hvor meget du sidder og kapper din jordforbindelse fra verden ved at sidde foran skærmen om dagen: JEG synes du er arrogant, specielt imod “kommende studmed´er”, så værsgod, bolden er din…hvis du nu er fornærmet igen vil jeg med glæde læse 30 linjer fra dig igen…du kan meget vel være en flink gut, det er heller ikke din personlighed jeg siger noget til, måske ER du en arrogant-mediciner (som MANGE andre, specielt på KU…lægebørn!) og måske ikke…det er dine indlæg der lyder sådan…skrivekursus?

…men, jeg værdsætter dit arbejde herinde. Har hjulpet mange…jeg er ked af at du måske fortår mit indlæg som et angreb på dig, din personlighed. Det var ikke meningen, jeg synes bare, at du lyder træder folk der her brug for hjælp over tæerne sommetider. Lad os stoppe den diskussion her, den går for vidt. Du vil alligevel ikke kunne lave om på min holdning. Bare du ikke forstår det som et direkte angreb på dig som person.

mvh
DM

Bare til oplysning - det er brugeren selv der har slettet sin profil via “Profil”.

:? stenet