Gennemsnitalder for vinterstartere?

Hey,

Hvad skal man regne med gennemsnitalderen er hvis man starter i feb. på SDU??

Er selv 24…

Jeg er godtnok på KU, men forskellen er nok ikke så stor. Jeg startede selv i februar, og de fleste er ca. 20-22. Et par stykker er lidt ældre (23-24). Jeg vil tro snittet er lidt under 22 (kvalificeret skud i tågen :? ). Under alle omstændigheder er du nok en af de ældste - men bestemt ikke for gammel hvis det er det der bekymrer :o Og der er nok heller ikke mange under 20…

Hej Maria!

Jeg starter også på SDU d. 25 og er snart 23 år…

Hvor er du fra?

MVH Chris

Hej Chris

Er fra Kbh og er lige flytte til Odense:-) Hvad med dig??

Er kommet på hold b1…

Glæder mig så meget til at komme igang nu:-)

Jeg tager den lange tur fra Aalborg til Odense!
Flytter lørdag/søndag…

Jeg skal på hold D2.

Bor du tæt på uni? Jeg flytter ind i Kongensgade, så det er placeret midt mellem OUH og uni…

MVH Chris

Hey Chris

Jeg skal bo på Asylgade så vi bliver næsten naboer:-)!! Så fedt så meget billigere det er at bo i Odense i forhold til Kbh. Men synes nemlig også beliggenheden var perfekt i forhold til uni og OUH.

Hvad har du lavet før med.studiet?

Hey :slight_smile: melder mig lige ind i samtalen, hvis det er cool :slight_smile: Jeg har hørt, at det skulle være de yngste på en årgang som starter forårssemester. Men gennemsnitsalderen skulle vist være lidt højere på SDU, da de tager flere kvote 2 ansøgere ind…
Jeg skal flytte til midtbyen sammen med to journalist studerende, så det er jo centralt for en gang opvarmning til en bytur :wink: Kolde fadbamser hos mig, Vestrestationsvej :slight_smile:

Hehe, den holder vist ikke helt. I har et godt stykke ud til uni fra midtbyen. Til gengæld ligger det ganske tæt på OUH hvor I jo ender med at have alt jeres undervisning med tiden.

Velkommen til verdens bedste studie :stuck_out_tongue:

Det lyder godt Emilio. Den er jeg helt sikkert frisk på :smiley:

Jo det er de yngre der starter i feb. Men der skulle være en del der bevidst har valgt at starte til feb. (inklusiv mig selv. afslutter sygeplejeuddannelsen om en uge :slight_smile: ) Så folk skulle være lidt ældre. Men det glemmer folk nok når musikken spiller…

:slight_smile: Ja nemlig, når musikken spiller handler det jo bare om, hvem der danser bedst på bordene og ik om man er 20 eller 24, hehe :slight_smile: lyder super fedt du har en pleje baggrund :slight_smile:

Asylgade kan jeg ikke lige placere, men altid rart med nye naboer :smiley:

Mht erfaring har jeg haft uddannelse som sygehjælper indenfor Forsvaret, arbejdet 3 år som vikar indenfor ældre/handicapforvaltningen on & off samt taget 1. semester på radiografskolen så jeg har anatomi og patologi erfaring -som forhåbentligt bliver en fordel senere. Det kan du vist også trække lidt på med sygeplejerskebaggrund!

Blev du også oprindeligt placeret som sommerstarter?

Jo skulle have startet sep. men synes det var mest fornuftigt at gøre sygeplejerskeuddannelsen færdig så jeg kan tjene nogle gode penge. Har ved siden af studiet arbejdet som vikar på forskellige hospitalsafd. mest som fast vagt i psyk… yders interessant engang i mellem :slight_smile:

Har faktisk lige tilbragt min sidste praktik på traumecentret på Riget så har virkelig fået blod på tanden for det akutte. Har derfor mulighed for at tage sygeplejevagter nu inden for det område, så det er fedt. :slight_smile:

Hvad med dig? Hvilke speciale trækker mest indtil videre?

Det lyder da som en fornuftig ordning! Fedt at man ikke kun skal leve af en lousy SU og nogle få supplerende FADL-vagter (som man måske ikke engang får tid til).
Jeg selv spiller musik og har en del jobs det næste års tid, så jeg er gudskelov også DELVIST fri for bekymringer mht det økonomiske…

Traumatologi er super fedt! I militæret lærte vi jo udelukkende alt det præ-hospitale og det er vildt spændende.
Men mht speciale trækker ortopædkirugi eller forskning indenfor psykiatri nok mest. Det ændrer sig dog nok en milliard gange inden jeg er færdig!!!