Gode ideér til kvote 2 aktiviteter?

Gode ideér til kvote 2 aktiviteter?
0

Hej jeg er netop stoppet på mit nuværende studie, da jeg indså at det ikke var mig. I den sammenhæng har jeg til næste år besluttet mig for at ville læse til læge; mit snit fejler ikke noget i forhold til SDU eller Århus. Men er nok en anelse til at satse på KU, så i den sammenhæng har jeg besluttet mig for at søge ind på kvote 2. Men jeg står og er i tvivl om nogle gode aktiviter som ville forbedre mine chancer for at komme ind? Er det bare de traditionelle plejehjems job osv?

Hvad med læse de mange indlæg i forummet “Motiveret ansøgninger”? Af dem må du kunne se hvad andre har lavet inden de søgte ind.

Vil jeg gøre. Men en ting er vel hvad de har lavet, samt hvad egentligt har relevans for at komme ind? :slight_smile:

Mon ikke aktiviteterne i de motiverede ansøgninger har en vis relevans… Ellers ville de vel ikke være med i en motiveret ansøgning til medicinstudiet? :wink:

Jeg arbejdede på Hillerød Sygehus som sygeplejerskenes medhjælper. Her skulle jeg i samarbejde med sygeplejerske give mad til patienter, hjælpe dem med at skifte osv, snakke og lytte til dem. Samtidig fik jeg lov til, at være med til diverse læge-sygeplejerske konsultationer og møder.

og et halvt år efter arbejdede jeg som frivillig i Ronald mcDonald huset. Her bor familier til alvorligt syge børn.
I ronald McDonald Huset har der været mange frivillige, som arbejdede der for at samle erhvervserfaring. Mange af dem er kommet ind på medicinstudiet.

Har også været i “praktik” hos en læge. Jeg skrev en uopfordret ansøgning til en privat læge. Det var ikke lønnet.
Lærte dog utrolig meget og fik godt indblik i en del af lægeverdenen og klinik-opholdet.