Gode råd til eksamenspres og akut stress

Hej alle,

Jeg har idag været til en meget meget vigig eksamen og hev et 12-tal hjem i biologi. Jeg er så glad, for mit snit ligger nu på 11,8 og det ser derfor ud til, at jeg kan komme ind på medicin på AU, hvis ikke jeg dummer mig i mine resterende eksamener

Jeg har 3 eksamener tilbage. En “ligegyldig” som bare skal bestås, og to rimelig vigtige.

De sidste 2 døgn har jeg virkelig haft det dårligt, jeg har haft konstant hjertebanken, åndedrætsbesvær og ingen appetit. Det kommer sig af at jeg har kæmpet SÅ længe og så hårdt for at komme til hvor jeg er nu, og jeg kan mærke at presset overvælder mig: det hele står og falder med hvordan jeg præsterer de næste 10 dage.

Hvilke metoder eller teknikker bruger i i stress situationer? Jeg kan godt lide at gå til eksamen og det er ikke fordi jeg er bange eller uforberedt. Min krop har bare reageret ekstremt uhensigtsmæssigt i lige netop den her eksamensperiode, fordi det kommer så pokkers tæt på. Jeg har ikke rigtig fået sovet de sidste 2 døgn og min krop kan ikke rigtig finde ro. Hvad gør man!

Vh. Louise

Det er jo meget individuelt. Den måde jeg håndterer stres er jo ikke sikkert brugbart for dig. Jeg plejer at bede og gør mit bedste, og overlader resten til skæbnen. Det virker fint for mig. Det er ikke sikkert, at det samme metode virker for dig.

1 Synes om

Hej Louise!
Min krop reagerer også voldsomt under stress/pres - medicinstudiet har været en hård nyser indtil videre :slight_smile:
MEN, jeg kan anbefale dig at prøve “rescue” - det er noget natur-halløj, som enten fås på spray eller dråbeform i fx Matas. Det synes jeg hjælper lidt!.
Mht søvn og generel afslapning i løbet af dagen, kan det hjælpe, (det lyder rigtig mærkeligt), hvis du får en til at lægge sig oven på dig - ELLER noget andet tungt. Så bliver man lige “grounded” lidt, og måske du slapper mere af? det er værd at prøve :wink:
Held og lykke med dine eksaminer!

1 Synes om