Gray's Anatomy for Students - Drake, Vogl, Gray, Mitchell

Gray's Anatomy for Students - Drake, Vogl, Gray, Mitchell
0

Gray’s Anatomy for Students: with StudentConsult Access
Richard Drake, Wayne Vogl, Adam Mitchell, Henry Gray

Paperback 1150 pages (October 5, 2004)
Publisher: Churchill Livingstone
Language: English
ISBN: 0443066124

[quote]Book Description
Gray’s Anatomy for Students is a new and wholly original textbook of anatomy for medical and health professional students. Designed to be suitable for any type of curriculum, Gray’s Anatomy for Students presents the essentials of clinical anatomy in a way that furthers complete understanding and firmly relates the study of anatomy to the clinical practice of medicine. Organized by region, the book provides, in each chapter, a conceptual overview that describes the function of structures within that region. The regional anatomy is described with frequent discussion of clinical relevance and illustrated with many imaging studies and an outstanding art program. Each chapter also contains a unique section on Surface Anatomy with outstanding photographs overlaid with anatomic diagrams - the focus of which is to relate anatomy to the physical examination of patients and the performance of medical procedures which require a knowledge of anatomy. Clinical Cases are used throughout to illustrate the relevance of anatomy to the practice of clinical medicine.

STOP PRESS! Companion website - Inlcudes Super Image Bank; Interactive Surface Anatomy tool; Testbank with hundreds of USMLE Questions; A complete Anatomy Course in online Learning Modules.

Synopsis
Gray’s Anatomy for Students is a new and wholly original textbook of anatomy for medical and health professional students. Designed to be suitable for any type of curriculum, Gray’s Anatomy for Students presents the essentials of clinical anatomy in a way that furthers complete understanding and firmly relates the study of anatomy to the clinical practice of medicine. Organized by region, the book provides, in each chapter, a conceptual overview that describes the function of structures within that region. The regional anatomy is described with frequent discussion of clinical relevance and illustrated with many imaging studies and an outstanding art program. Each chapter also contains a unique section on Surface Anatomy with outstanding photographs overlaid with anatomic diagrams - the focus of which is to relate anatomy to the physical examination of patients and the performance of medical procedures which require a knowledge of anatomy. Clinical Cases are used throughout to illustrate the relevance of anatomy to the practice of clinical medicine. STOP PRESS! Companion website - Inlcudes Super Image Bank; Interactive Surface Anatomy tool; Testbank with hundreds of USMLE Questions; A complete Anatomy Course in online Learning Modules. [/quote]

En af anbefalingerne paa SDU. Daekker baade Bevaegeapparatet, hoved-hovedhals og indre organer. Dermed behover man kun koebe een bog til al anatomien. Dermed kan man spare mange penge.
Jeg har ikke selv laest den, men den ser som udgangspunkt brugervenlig ud. Der er massere af gode illustrationer.
Et minus er at de anatomiske navne er paa engelsk ‘latin’. Dvs ordstillingen er anderledes end latin. Men naar fakultetet anbefaler bogen kan de vel heller ikke kraeve at man ikke anvender de ordstillinger der bruges i bogen???

Et ‘sample chapter’ kan findes her Gray’s Anatomy for Students - Elsevierhealth

Glem ikke det gratis anatomileksikon på
http://www.bartleby.com/107/

Nu må jeg lige som KU-studerende knytte en kommentar til bogen. Har læst et par kapitler i den her bog(læste på biblioteket), til de emner jeg synes det var satans svære/dårligt beskrevede i indre organer(Dvs. tarmsystemet(peritoneum) og kønsorganerne). Gennemgående er der meget mindre tekst og billederne er faktisk er en del bedre end jeg har set i Netter. Desuden har jeg en fornemmelse af at det er meningen at man rent faktisk skal forstå embryologien når man læser Grays, i modsætning til i indre organer(Illustrationerne til tarmsystemets embryologi er kanone i den her bog).

Så summasummarum er at på KU synes jeg den på en god og pædagogisk måde introducerede emnet, desværre er den ikke så detaljeret, så tvivler på den dækker pensum.

Jeg har i et stykke tid også siddet og puslet med denne enorme bog og jeg må indrømme at først så var de knap 1100 sider megetskræmmende… MEN…

Jeg synes den er utrolig nem at forstå og den gør meget i at forklare de forskellige anatomiske sammenhænge, samt at man stort set altid har en illustration at støtte sig til. Desuden forekommer det ikke særlig tit, at illustrationen er på forrige eller næste side, hvilket i mange bøger gør læsningen meget afbrydende og forstyrrende.

En god og anbefalesværdig bog, som bestemt ikke er tung at læse, på trods af størrelsen. MASSER af kliniske eksempler!!!