Håb om optagelse på kvote 2 AU

Hej Allesammen
Jeg blev student fra gym i 2006, og har siden rejst og arbejdet. Jeg har siden folkeskolen gået og tumlet med hvad jeg “ville”, og nu har jeg endelig fundet ud af at jeg vil læse medicin på AU. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig andet…
Men fandt så ud af at mit snit på 8,8 bliver lavet om til 7,7!! Jeg er helt ude af den. Kæmpede så hårdt for mine karakterer, og nu er de bare intet værd.
Er der noget håb for mig??? Jeg har 3 års relevant erhvervserfaring, har boet udenlands i 6 måneder og er selvstændig. Da jeg har forpligtelser og ansvar i Århus, er der ikke mulighed for f.eks. at flytte til odense.

Hej

Jeg tror desværre AU er stedet hvor du har mindst chance for at blive optaget. Her udvælges ansøgere efter snittet af de relevante karakterer, og i år var dette snit omkring 11, da meget få optages via kvote 2. Jeg ved ikke om du har mulighed for at forbedre dit snit ved supplering, og om dette i det hele taget er realistisk. Snak evt. med en studievejleder på AU.

Held og lykke.

Med din baggrund er både KU og SDU nok en mulighed. Ihvertfald teoretisk. Men som Nick skrev - Sådabn noget sh*# kan studievejledere bare:)

Hej igen
Tak for svarende… Ved godt i nok har ret, og mine chance i Århus er praktisk talt ikke eksisterende. Mit snit er vel også for lavt til at jeg kan søge nogen form for dispensation eller sådan noget? Hvis jeg nu kunne være så heldig at komme ind på et af de andre universiteter på medicin, hvordan er mulighederne for at bytte plads så?? Mit problem er at jeg har et firma her i Århus, og en masse elever jeg ikke bare vil lade i stikken, plus nogle familiemedlemmer, som jeg hjælper med mange ting, så føler ikke bare jeg kan flytte væk, selvom jeg virkelig gerne vil…
Åha, hvorfor vil man altid det man ikke kan komme til… Håber på håb…