Handelskolen --> GS --> AU

Jeg er er lige blevet handelsstudent og skal derfor læse både kemi og fysik op via GS før jeg kan begynde på medicinstudiet. Mit spørgsmål er nu om der er mere jeg burde læse op for ikke at være for langt bagefter allerede fra starten, jeg tænker her bl.a. på biologi.

hvad er jeres egne erfaringer? er gymnasieniveaut ubrueligt eller er det en god ting at have grundteorien på plads?

Jeg tror, du bliver skuffet over gymnasiebiologi, for dét, jeg kan huske mest af fra gymnasiet, handlede om økosystemer og andet planterelateret stof. Jeg havde biologi på C-niveau.

Måske er endoplasmatisk reticulum blevet nævnt, men jeg kan ikke huske meget om det. I øvrigt har jeg ikke savnet det, da det er blevet gennemgået grundigt og på et forståeligt niveau på universitetet.

Alt i alt vil jeg mene, at det ikke er nødvendigt at tage biologi på GSK. Men det vil naturligvis ikke skade (bortset fra måske økonomisk…). Det skal siges, at jeg har studiekammerater, der har været glade for deres biologi på A-niveau, men jeg går ikke ud fra, at du vil supplere så meget…

Jeg kan ikke komme i tanker om andre fag, der kunne være relevante, medmindre du ikke er så stiv udi det engelske og derfor måske bør tage noget engelsk (mange studiebøger er på engelsk - dog ikke første år på AU (der er en enkelt, som man bruger i 3 uger)).

apopov

Jeg glemte helt at ønske tillykke med huen, men det er hermed gjort :smiley: .

apopov