Har jeg en chance?

Hej hej…
Jeg er en 24-årig lægesekretær, som de sidste tre år har haft en drøm om at søge ind på medicinstudiet. Jeg afsluttede min handelseksamen (hhx) i 2006 med et gennemsnit på 8,1 (7-trins skala = 6), jeg fik 9 i dansk A og 8 i engelsk B, svarer til 8,1 og 6 efter 7-trins skalen.

I 2007 påbegyndte jeg uddannelsen som lægesekretær på Regionshospitalet Holstebro. Ret tidligt i mit uddannelsesforløb fandt jeg ud at, at det helt klart ikke var bag skærmen jeg hørte til. Dog var jeg påbegyndt min uddannelse, og ønskede derfor at afslutte denne, inden jeg så mig om efter nye karrieremuligheder. I løbet af de to år min uddannelse som lægesekretær varede var jeg i praktik på medicinsk afd., urologisk afd., økonomi afd., røntgenafd., psyk.afd. samt seks mdr. i almen praksis. I 2009 afsluttede jeg så min uddannelse med min fagprøve, som omhandlede tavshedspligt i sundhedsvæsnet. Jeg sluttede med 12 i opgaven, 12 i latin (medicinsk fagsprog), 10 i anatomi (sundhed og sygdom) samt 10 i sundhedsjura.
I eksamensperioden blev jeg kontaktet af urologisk afd., som tilbød mig et job. Jeg takkede ja, og har været der lige siden, altså i to år til september.
Efter et års arbejde som uddannet lægesekretær kunne jeg mærke, at jobbet som lægesekretær langt fra var det jeg søgte. Jeg begyndte at interessere mig mere og mere for selve udredningen, behandlingen osv… Jeg begyndte derfor, i august 2010, på VUC for at tage fysik C, kemi C samt matematik B som enkeltfag. Disse afsluttede jeg i sommeren 2011 med resultaterne 12, 12 og 10. Alt imens jeg læste, arbejde jeg dog fortsat på urologisk afd. Det næstfølgende år planlægger jeg at tage fysik B, kemi B samt matematik A, for at kunne søge ind på medicinstudiet 2012.