Hermed optaget på kvote 2 SDU Medicin

YAY!

Andre der er kommet ind? Er så glad lige nu jeg græder som en lille pige.

Har fået 58 MPQ
og 40 MMI

Grænsen var 36 for sidstnævnte!!!

Hvad med jer?

Forstår godt at du græder af glæde… Det ville jeg også ha’ gjort hvis jeg var gået videre :wink: Fik desværre kun en score på 32.

Men mange gange tillykke… er død misundelig på dig :wink:

Tillykke med optagelsen!!

Jeg er også optaget med 40 i MMI, har været totalt lykkelig lige siden jeg fik det at vide :smiley:

Til alle jer der ikke er kommet ind, ikke giv op, der er endnu et år næste år!

Hej! Tillykke til jer alle. Min MCQ var 65 og min MMI var 39, så jeg er også super glad. :slight_smile: Vi ses til studiestart!

At last… ENDELIG!!

Som i nok kan se ude til højre, har jeg været medlem af dette forum i forholdsvis lang tid, og NU, denne dejlige dag - IKKE fredag d. 13, men torsdag d. 12 juni 2008 - blev undertegnede optaget.

Med nød og næppe endda…

havde 73 i MCQ og 36 i MMI.

MEN YEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARHOOOOOO!!

Ses til september!!

Var også til kvt. 2 samtale på SDU i sin tid, fik dog ingen MCQ og MMI - nogen der kan oplyse mig om hvad disse scores dækker over :?:

og forresten - tilykke til jer alle! :slight_smile:

Fik 34 på MMI, og 65 på MCQ. Så står på venteliste, men så er det jo ikke helt udelukket endnu :wink:

Tillykke til de af jer der er blevet optaget!!

Jeg har kun søgt KU, -så jeg får lov at vente lidt endnu, men super fedt for jer at i allerede nu ved besked :smiley:

Multiple Mini Interview bestod af 7 stationer med 4 overordnede indholdsdomæner. Ikke alle stationer indeholdt alle domæner:
Motivation: Under dette domæne ligger en vurdering af ansøgerens motivation for at påbegynde medicinstudiet. Man blev bedømt på, om beslutningen virker velovervejet, realistisk og personligt funderet. Motivation er en vigtig faktor for at gennemføre studiet.
Kognitiv formåen: Man blev bedømt på evnen til at læse både dansk og engelsk tekst og på evnen til at kunne se bag om en problemstilling og tænke både abstrakt og konkret.
Personlig integritet og samarbejde: Man blev bedømt på sine evner til at samarbejde under pres med en anden om konkrete problemstillinger. Desuden blev man bedømt på, om man har et potentiale til at udvikle sig til en studerende, der vil blive glad for og bidrage positivt til medicinstudiet.
Kommunikation og etisk formåen: Man blev bedømt på evnen til at kommunikere personligt, selvstændigt, nuanceret og tydeligt omkring både abstrakte og konkrete problemstillinger inkl. problemstillinger med etisk indhold.
Den endelige bedømmelse er den samlede score for alle 7 stationer. Vurderingerne foretages med henblik på at identificere de studerende, der har de bedste forudsætninger for at kunne gennemføre studiet.

Af de 250 optagne skal 100 påbegynde studiet 1. september 2008, mens 150 skal begynde 1. februar 2009. På ansøgningsskemaet kunne du angive, om du foretrak at begynde til februar. Erfaringen er, at de fleste ønsker at begynde til september. Derfor skal en del af de optagne begynde i februar mod deres ønske. Fordelingen finder sted efter alder, således at de ældste skal begynde til september, og de yngste må vente til februar. I 2007 skulle man være ældre end 22 år og 2 måneder i september, for at blive tilbudt studiestart i september. Denne procedure er fastsat af Videnskabsministeriet, og Syddansk Universitet kan ikke afvige fra denne regel. Der kan altså ikke byttes studiestartstidspunkt efter, det er blevet meddelt, hvornår man skal påbegynde studiet.

Endelig optagelse sker kun såfremt, du ikke bliver optaget på en uddannelse, du har prioriteret højere end Medicin på SDU.

Den 30. juli 2008 modtager du endelig besked om optagelsen samt din dato for studiestart. I forbindelse hermed skal du bekræfte, at du ønsker at tage imod den tilbudte studieplads. I forbindelse med den endelige besked om optagelsen vil du også få yderligere oplysninger om studiet, rusarrangement m.v. (eller oplysning om, hvornår det bliver udsendt). Vi kan ikke før den 30. juli 2008 oplyse, hvem der skal begynde i september 2008 eller februar 2009.
Du vil kunne se det endelige svar, samt bekræfte din eventuelle plads, elektronisk her på siden den 30. juli.

[quote=“Dorthe”:3qf88om8]Tillykke til de af jer der er blevet optaget!!

Jeg har kun søgt KU, -så jeg får lov at vente lidt endnu, men super fedt for jer at i allerede nu ved besked :smiley: [/quote]

Jeg har også søgt KU som 1. prioritet, så jeg må stadig spændt vente der. Men nu alligevel rart at vide, at jeg kommer til at læse det, uanset om det bliver KU eller ej. Fantastisk! Skal fejres med en god rødvin kan jeg mærke.

Jamen det lyder som en god ide, -jeg sender gerne en skål :smiley:

Hvem ved, -måske ses vi på KU til efteråret?!?! jeg føler mig sådan nogenlunde sikker på optagelse, mit snit er ihvertfald på den pæne side af 10.
Men jeg mangler liiiiiiiiiiige den sidste supplering, -skal op i engelsk og fysik B i næste uge og matematik A ugen efter!

Tilfoejelse: Af og til oensker studerende, der er blevet tildelt sommerstart, at starte til vinter istedet. I hvert fald i Aarhus bliver der saa oprettet en bytteliste, og de studerende, der har faaet tildelt vinterstart, har mulighed for at blive opskrevet paa denne og faa sommerstart. Men da langt flere oensker at bytte fra vinter til sommer end omvendt er sandsynligheden ret begraenset.

[quote=“AndreasG”:1lpnge8n]At last… ENDELIG!!

Som i nok kan se ude til højre, har jeg været medlem af dette forum i forholdsvis lang tid, og NU, denne dejlige dag - IKKE fredag d. 13, men torsdag d. 12 juni 2008 - blev undertegnede optaget.

Med nød og næppe endda…

havde 73 i MCQ og 36 i MMI.

MEN YEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARHOOOOOO!!

Ses til september!![/quote]

Det er et skud i tågen, men mon du er ham jeg instruerede i lego!? Han havde samme score som dig i MCQ og havde også forsøgt er par gange.

Nå men: jeg fik 65 i MCQ og 40 i MMI, så er også optaget. yes yes!

Jeg havde æren af at blive instrueret og instruere 2 søde piger, men man fik jo ikke udvekslet nogen former for informationer, så man aner ikke hvordan dét var gået…

Så nej desværre… :expressionless:

[quote=“AndreasG”:fk0zla1i]Jeg havde æren af at blive instrueret og instruere 2 søde piger, men man fik jo ikke udvekslet nogen former for informationer, så man aner ikke hvordan dét var gået…

Så nej desværre… :expressionless: [/quote]

Nej det er korrekt. sjovt nok kom jeg bare lige til at tænke på ham, da dine sparsomme info’er passede på ham. Han studerede vist fys eller noget lign. Men uanset hvad: så stort tillykke til dig også :slight_smile:

Fik 60 i MCQ og 36 i MMI, er SÅ heldig :smiley: 12. juni er erklæret glædens dag… :smiley:

[quote=“trappen”:gtzmpq11][quote=“AndreasG”:gtzmpq11]Jeg havde æren af at blive instrueret og instruere 2 søde piger, men man fik jo ikke udvekslet nogen former for informationer, så man aner ikke hvordan dét var gået…

Så nej desværre… :expressionless: [/quote]

Nej det er korrekt. sjovt nok kom jeg bare lige til at tænke på ham, da dine sparsomme info’er passede på ham. Han studerede vist fys eller noget lign. Men uanset hvad: så stort tillykke til dig også :slight_smile: [/quote]

Jamen jeg er da også fys. stud. :smiley: Men instruerede du mig? hehe, mener da det var 2 søde piger… Eller var du ham gutten der overvejede kiropraktor hvis du kom ind så?

Hold 2 i MMI.?
uanset hvad, tak og i lige måde :wink:

Jeg er også en frk :slight_smile:

Ej hvor pudsigt! Så er det dig, for ham kiropraktor-gutten var jeg også på hold med. Fik snakket kort med ham, dig og en lyshåret, køn pige fra storbyen, hvis kæreste læste medicin. Kan ikke huske nogle af navnene, men de få info som vi udvekslede. Jeg er mørkhåret og kommer fra Kolding. Men jeg skal læse til feb, så vi kommer ikke til at læse sammen. Jeg sad ved siden af dig i venteværelset bagefter. Men godt at høre at du kom ind. Så klarede vi den alligevel :slight_smile:

Ja vi klarede den sgu, fik også 6 og 6 i lego-standene :wink: Så helt skidt gik dét da ikke… :v:

Ved ikke hvorfor jeg lige troede du var en fyr, måske trappen lyder som hankøn…

Har skrevet en privat besked til dig…

Det er vist på tide jeg melder mig ind i forummet. Efter i flere år at have vidst jeg ville studere medicin, er jeg omsider blevet optaget på SDU.
Jeg er ovenud lykkelig nu, og glæder mig til at se jer andre ved studiestart. :smiley:

MCQ: 51
MMI: 40

Tak til brugerne af studmed.dk , der har været nogle guldkorn gemt hist og pist - som har været til stor hjælp!