Hermed optaget på kvote 2 SDU Medicin

Stort tilykke til de optagede - og et endnu større velkommen til den mørke side (SDU)! Hos os er kraften stærk :wink: Glæder mig til at møde jer til en fantastisk studiestart fyldt med gøgl i verdensklasse!

Hey! Jeg prøvede også, men kom ikke ind, jeg var egentlig bare glad for at have gået vidre fra MCQ hvor jeg fik 52, til MMI fik jeg kun 27… bummer… men da jeg kom ind på min førsteprioritet, medicin i Århus i stedet var jeg bare super lykkelig :smiley:

I will be writting the MCQ test shortly- can you sum up tips
higly appreciated!

Hej.

Jeg skal også til prøve på SDU lørdag d. 2 maj! Kan man på nogen måde forberede sig? Når I har været til testen før, kan I så give nogle tips til testen? Hvilke spørgsmål var der til jeres prøve?

Håber nogen svarer inden lørdag! :slight_smile:

Mange hilsner fra Josefine.

Der kan på INGEN måde forbederes til testen.

Vi ses måske til optagelsessamtale, Held og Lykke!

  • G

Tusind tak!

Mange hilsner, Josefine.

Hej

Så er testen overstået. 95 spørgsmål fordelt på 42 sider så gik de 2 timer og 30 minutter også. :slight_smile:

Jeg syntes, det var svært at give et kvalificeret bud på alle spørgsmål.

Hvordan gik det for jer andre med testen?

Og hvilke 2 timer og 30 minutter det dog var. Må sige jeg er glad for jeg ikke led af slap blære, eller andet der kunne frarøve min tid.

Og må give dig ret. I første omgang tænkte jeg at det nok gik meget godt, men som jeg vender spørgsmålene i hovedet bliver jeg i tvivl. Havde dog 15 min. igen, da jeg var kommet igennem alle spørgsmålene, så nåede at skrabe mig selv lidt ekstra i hovedbunden over de helt svære.

Den jeg stadig grubler mest over er røddernes symbolik.

Hvilken gav dig flest grå hår? :slight_smile:

Jeg er helt enig med dig, sandgaard!
Det var bestemt ikke alle spørgsmål jeg kunne give et kvalificeret bud på…

Jeg gav mig lidt for god tid til første del af prøven, så den sidste del hastede jeg igennem.

Troede der ville være lidt flere matematiske opgaver!

Mine indtryk af dagen:

Transport
Nu tog jeg MC’en, og fik en dejlig tur ud af det, men godt nok også ondt i røven af at sidde ned så længe. Mit indtryk, fra dem jeg snakkede med, var at det eneste problem i forhold til transporten reelt var at der ikke var busser nok til at transportere folk fra banegården til universitetet. Jeg så et par stykker ankomme i taxa, hvilket nok har været deres egen skyld fordi de ikke tog tidligt nok af sted.

Jeg kom på den ide, efter at have talt med dem på mit hold som kom fra Århus og København, at vi var blevet inviteret til senere prøver jo længere transporttid der var, hvilket jeg synes er rigtig smart tænkt af arrangørerne.

Tiden inden prøven
Vejlederne var rigtig flinke til at hjælpe med at få afklaret, hvordan det hele løb af stablen. De var smilende og venlige, så de gav et rigtig godt førstehåndsindtryk af universitetet. Jeg kunne godt have brugt et fif om, hvor lokalet jeg skulle til lå henne, men jeg fandt det ved lige at spørge mig frem.

Selve prøven
Prøvetiden var lige tilpas. Jeg nåede at blive færdig en halv time før og lige få kigget et spørgsmålene, jeg var i tvivl om igennem en ekstra gang og lige få rettet dem til. Jeg synes ikke, de var specielt svære, men nogle af dem skulle man lige have et minut til at overveje.

Jeg synes nogle enkelte spørgsmål kunne være formuleret bedre, således at man var helt sikker på, hvad man svarede på (det andet spørgsmål om kaffen og kagen, den walisiske kalender der var forskubbet 28 år og spørgsmålet om argumentet i stemmeret/stemmepligt-delen).

Jeg synes der var en god blanding af spørgsmål, der favnede rigtig bredt, men jeg kunne godt have brugt lidt mindre sproglig analyse, og lidt mere naturvidenskab. Det er måske båret af, at jeg er bedre til det naturvidenskabelige. :stuck_out_tongue:

Snyd
Forsøg på snyd synes i høj grad at være forudset, og jeg synes SDU tog nogle rigtig gode initiativer. Jeg kunne bl.a. se, at vi fik udleveret opgavesæt D (jeg var på hold 4) (Jeg forestiller mig at hold 1 fik opgavesæt A, hold 2 B osv.), så jeg går ud fra, at der har været byttet om på svarene opgavesættene imellem således at man kun skyder sig selv i foden ved at forsøge sig med snyd.

Alt i alt
En overvældende velsmurt dag - faktisk gjorde SDU det så godt, at jeg kraftigt overvejede at omprioritere, således at SDU kom først, frem for KU.

Vi på hold 03 fik også “Modul D”-prøven. Men med “mobil i tasken, opp ved tavlen”-slogan’et sørgede de nu også for at man ikke bare kunne smutte på wc og hjælpe. Men ja, positivt overrasket over de mange vejledere.

Dog fik min veninde lidt allergi-problemer da hun ville ud og trække lidt frisk luft inden prøven :stuck_out_tongue:

Hvordan får man besked om, at man er gået videre til den næste runde?

Den 18. maj.

Jeg gennemførte prøven på en halv time og en tispaus’ (prøver at vænne mig til den fynske jargon), men søgte også inspiration i min tips13 - kupon… 1,2, kryds… og vupti så nåede jeg til spg. 95.

Jeg håndterer dog ikke ventetiden helt så elegant… Ville meget gerne undgå endnu et år med ligegyldige gymnasiefag, hvor man burde ha taget sig sammen i første ombæring!

Forhåbentlig kommer svaret før 18. maj, så jeg kan vende tilbage til en normal hverdag igen… Held og lykke til alle!

Hej! For mig gik det ikke så godt til prøven den 2 maj… Og det fordi jeg er svensker og kun har boet i dk i 1,5 år. tror at hver svensker havde store problemer med prøven fordi det var mange gamle tekster med flotte ord som man gerne skulle forstå… Fik så travlt til sidst og blev nødt til at krydse de sidste 6-8 spørgsmål i helt filfældigt. jeg må sige at de har fundet en god måde at sortere os svenskere fra. :confused: havde også forventet mig flere matematiske spørgsmål. Synes ikke rigigt at spørgmålene var relevante i henhold til den uddannelse vi søger ind til. havde hellere set en optagelsesprøve som ligner den til dyrlæge studiet. med faglige spørgsmål, biologi mm. men jeg venter spændt og krydser fingre! har også måske stadig en chance i kvote 1… held og lykke allesammen!

Jeg tror næppe at Syddansk Universitet har intentioner om at sortere nogen fra på dén måder der… kan godt forstå, at der kan opstå problemer mht sproget, også hér, men man må på den anden side også accepterer at det er i DK man skal læse og dermed kan der ikke være særregler…

Gennem http://optag.sdu.dk/Login.aspx

Nu venter jeg spændt på, om jeg er kommet videre !. Men chancen er dog meget lille. Var det ikke noget med at der kom ca. 1700 og der kun er plads til 150?..

jeg hørte rygter om at det kun var ca 800 der var til prøven den 2 maj. og til mmi går 300 videre, derfra blir 150 optaget på studiet. Besked om en uge nu! nogen der ved et præcist tidspunkt den 18 maj?

Jeg håber at rygterne passer - så er chancen lidt større :smiley: .