Hjææææælp! 1. semester eksamen KU

Hej…

Jeg er en genganger og skal til 1. semester eksamen her om en uge…
Jeg har været ude og rejse hele semester og er kommet tilbage for en måned siden hvor jeg siddet flittigt og læst op til eksamen, men nu hvor eksamen er tæt er jeg blevet helt i tvivl om hvordan den nye kemi del ser ud.

Så jeg vil høre hvordan i andre fra 1. semester har læst op til kemi???

Personligt har jeg læst hele pensum, samt løst de elektroniske opgaver på masteringchemistry. Er nu i gang med løse opgaverne i ebook på hjemmesiden, men synes at der er rigtig mange opgaver til hver kapitel.

Så i må meget gerne kom med jeres erfaringer og bla. hvad lærerne har sagt gennem semester… :doc:

Hej!

Vi är alla lika förvirrade om vad det är som skall kunnas till eksamen om jag ska vara ärlig. Men vad lärarna har sagt så är det att om man laver masteringchemistry opgaver och kan dem väl så skal man bestå eksamen. De har även sagt att den ‘nya’ kemin ska vara lättare än den som ni haft tidigare. Inga räkneopgaver kommer att finnas på enzymkinetiken eller termodynamiken. Själva eksamen kommer att bestå av multiple choice frågor och det ska finnas exempel uppe på absalon tror jag.

Vad jag har sett så har folk ikke lagt så mycket tid på att läsa kemin under semestern utan humanbiologin verkar ha varit i fokus. Jag själv har löst masteringchemistry opgaverna och försökt läsa boken ganska grundligt eftersom jag tror att det kommer att komma en del faktafrågor. Sedan har jag försökt lösa de flesta opgaverna i boken också.

Jag tror att de ska ha någon cafetimme nu i ugen. Du kan ju försöka gå på den och se vad om tas upp måske?

Det är vad jag kan komma på just nu. Hoppas det hjälpte något!

1 Synes om

Hej…

Tak for svaret :smiley:

Hmm men jeg synes nu at der er sindsyg mange opgaver i bogen… Altså har lærerne anbefalet at vi løser alle opgaver bag hver kapitel, eller bare de få som kommer efter hvert afsnit…

Lärarna har ikke anbefalet vilka opgaver vi skal löse utan bara sagt att vi skal lösa masteringchemistry och komplettera med opgaver i bogen. Som du sikkert har sett så är det ikke svar till alla spörgsmål i bogen så jeg selv löste bara de med svar. Det är også op til dig att bedöma hur väl förberedd du vil vara. Självklar behöver du ikke lösa alla uppgifter men övning ger färdighet!

Ud over at lave opgaverne i bogen (også dem bagi) og Mastering Chemistry, skal du meget gerne være hjemme i bicarbonatbuffersystemet, som vi har lavet rapport over. Det lyder lettere sagt end gjort, det ved jeg godt. :slight_smile:

Hej…

Ja men tak du :wink:

Men er jeg den eneste der synes at spørgsmål i masteringchemistry er letter end dem i bogen?? Også sidder jeg tilbage og tænker hvordan har jesper dog tænkt sig at stille spørgsmålene?? Er det som i bogen eller på hjemmesiden!!! :x:

Hvad med eksamenssæt fra tidligere årgang skal vi ikke også regne løs der?? :roll:

[quote=“Dr.S”:1b8onbzq]Hej…

Ja men tak du :wink:

Men er jeg den eneste der synes at spørgsmål i masteringchemistry er letter end dem i bogen?? Også sidder jeg tilbage og tænker hvordan har jesper dog tænkt sig at stille spørgsmålene?? Er det som i bogen eller på hjemmesiden!!! :x:

Hvad med eksamenssæt fra tidligere årgang skal vi ikke også regne løs der?? :roll: [/quote]

Nogle af opågaverne går igen fra bogen på MC. Men jeg tror at eksamensopgaverne bliver formuleret lidt som på MC.

De tidligere kemisæt er over niveau, men du kan jo godt lave dem, hvis du har tid. Men du burde kunne klare eksamen, hvis du har lavet opgaverne i bogen, opgaverne i MC, bicarbonatbufferrapporten, samt at du kan huske det fra humanbiologibogen.

Hmm okii ja men jeg må så bare kæmpe videre med de opgaver…

Jeg har et spørgsmål til opgave 7 i bicarbonatbuffer, jeg har nu siddet med opgaven på. MC i en halv time, og kan bare ikke få det rigtige svar har gjort alt som tidligere, men svaret bliver bare ikke rigtigt ( måske sku jeg bare sove :idea: )

Men vil lige høre hvordan i har løst den opgave for det irriterer mig altså ret meget :doc:

Hej…

Er der nogen med sikkerhed kan fortælle hvordan eksamen i kemi kommer til se ud??? Nogen siger at det består af to dele ligesom humanbiologi delen andre siger nej at det kun består af mul.choice del…