🗣 Hjælp med at sprede budskabet om studmed.dk

Hejsa,

Vi har vist været inde på det før - men jeg forsøger igen, men… Hvordan synliggøres studmed.dk for de øvrige studerende?

En fast kerne af studerende kigger jævntligt forbi siden og deltager, men hvordan får vi endnu flere med, så det er endnu sjovere at kigge forbi.

Jeg håber at I vil hjælpe med at sprede budskabet om siden blandt jeres studiekammerater/læsegruppe og lign.

Mvh
Frederik

Del siden med medicingrupper på facebook, fx. Medicin - Københavns Universitet

Det plejer at gå hurtigt når budskaber spredes på facebook :blush:

2 Synes om

Tænkte skrive samma som Clara. At dele siden med medicingrupper på fb. Måske også med Kvote 2 medicin på KU gruppen på fb :slight_smile:

3 Synes om

Så kunne jeg spørge på en anden måde - hvad kunne gøre at folk ville bruge siden mere?

Boganmeldelser af studiebøger?
Køb og salg?
Anmeldelser af medicinske gadgets?
Note deling?

Andre forslag modtages også…

Hej Frederik,

Jeg har tit tænkt på om der var nogle dygtige studerende eller færdiguddannede læger, som kunne lave videoer af pensum af de forskellige fag på semestrene. Der findes allerede rigtig mange hjemmesider og videoer på YouTube på engelsk med og uden betaling, men der er ingen danske alternativer.
Jeg ved, at det sikkert er et stort projekt at skulle filme så mange videoer, men jeg ved også at der er mange, der har efterspurgt det og at det ville hjælpe rigtig mange med læsningen. Derfor er det noget studerende vil benytte sig af, selvom det krævede betaling.

Jeg ved ikke om det er noget, der kan lade sig gøre her på siden, men det ville gøre siden super populær.

Generelt alt der har studierelevans er populært. De sider man kan finde med noter er lavet af forskellige studerende og nogle er mere dækkende end andre, hvorfor der er stor forskel på notekvaliteten.

Jeg tænker på noget tilsvarende til siden studienet.dk, der giver målrettet hjælp til gymnasieelever. På denne side kan man finde overskuelige og pædagogiske pensumdækkende noter lavet fra bunden af erfarene lærer samt forklaringer på, hvordan man kan løse typiske eksamensopgaver, råd til eksamen mm. Der er dog ikke videoer, men de findes på siden Restudy.dk, som er en online undervisningside.

Selvom ovenstående nærmest kan lyde som en reklame, så er det ikke tilfældet, da jeg gik i gymnasiet, benyttede jeg mig af begge sider og det var en kæmpe hjælp.

Nu på medicinstudiet har jeg og mange af mine medstuderende virkelig efterspurgt danske sider, der kunne give et pædagogisk overblik og forståelse af pensum på medicinstudiet.

Mange af dine forslag som fx. boganmeldelser af studiebøger findes allerede (boganmelderne), køb og salg er ret populært på facebook og note-deling er der effemedicin og asmabashir (stor forskel på notekvalitet)

Der er brug for noget innovativt, der kan gøre siden populær :relaxed:

1 Synes om