Hjælp mig stem: Ny server og reklameforsøg!

[size=4][color=red]Om reklame forsøg[/color][/size]
Som du nok har set, så har jeg et par steder placeret nogle tekst reklamer - såkaldte google ads. Ideen med de reklamer er at se om det kan generere nogle penge til studmed.dk - så jo mere du klikker på dem jo flere penge har studmed.dk at spændere.

Studmed.dk er vokset stort de 2 år vi har eksisteret og hvis vi skal fortsætte denne vokst og fortsat tilbyde nye tiltag - så skal der være lidt kapital til kodebistand.
Jeg har så mange ideer til studmed.dk, som jeg gerne vil have ført ud i livet så det kommer alle studerende til rådighed.
Jeg har netop overtaget det gamle turnus.nus turnusevalueringer og det første jeg ønsker der skal laves er muligheden for også at evaluere kliniksteder - på præcis samme måde som man idag kan evaluere turnussteder - dog med lidt andre og dertil mere relevante spørgsmål :smiley: .

Så ideen med reklamer er ikke at de skal gå til min egen husholdnng - men øge funktionaliteten af studmed.dk - så klik endelig på reklamer i finder relevante.

Jeg har tænkt mig at køre en test periode - og så se om det kan betale sig at have reklamer på siden og det er også derfor jeg har denne afstemning. Det er en balance - studmed.dk skal være attraktiv at besøge og samtidig skal brugerne heller ikke skræmmes væk af reklamer - så jeg håber du vil deltage i afstemningen så jeg kan få en idee om dit forhold til de nuværende reklamer på studmed.dk.

[size=4][color=red]Om ny server[/color][/size]
Som du nok har opdaget så er studmed.dk lidt for ofte nede og serveren er ikke byens hurtigste og det skal den være :smiley:

Jeg har brændt fingrene på at købe en amerikansk server - jeg havde ikke tænkt på at der er noget der hedder pingtider og at pingtiden er høj til USA og når man så vælger en server lokaliseret på vestkysten blir det heller ikke bedre. Lang afstand == højping tid.

Hver gang man skal hente et lille billede eller ikon - så skal serveren pinges - på den denne server her er pingtiden fra danmark ca. 180ms det lyder ikke meget, men når der er meget grafik så gør det at det tager for langt tid for at hente siden. På den nye server som er lokaliseret i Tyskland er pingtiden reduceret til 34ms :smiley:

Desværre har det betydet en uforudset invistering på godt 1000euro :S Men så er serveren faktisk også min. De første 2 år inkl. hosting og efterfølgende er det muligt for mig at købe den for et symbolsk beløb - så fremtiden skulle være sikret :smiley:

Om den nye server for andre nørder eller pseudo-nørder:
Mainboards powered by Fujitsu Siemens Computers
AMD Opteron 144 Server- Processor (64 Bit, 1.024 KB L2 Cache)
1.024 MB DDR2-RAM
2* 80 GB SATA-HD
2.000 GB Traffic per månede

Kom endelig for forslag og ris og ros.

Det lyder godt at der er kommet ny server. Ok med reklamer til at betale det.
Lige for at nørde. Jeg vil væde med der ikke er DDR2 RAM i maskinen. Det kan ikke lade sig gøre på Socket393 platformen, men kun på SocketM som først kommer efter jul.

Rune

Rettelse - der kommer ny server!! Den er bestilt men ikke oprettet - fra udbyder side. Jeg skal også lige overstå intern medicin skrift og mundt først :smiley:

Ja, det er nok DDR 400. DDR betyder “dual data rate”, så mange får det forvekslet med DDR2

Der er fint med en stribe reklamer i siden og en foroven, men heller ikke mere.

At sætte reklamer i bunden af hvert indlæg (det er der nogle boards der gør) eller nogle af dem synes jeg er irriterende.

Hvorfor har du ikke fundet en danskserver fra starten, må give de bedste ping-tider ?
Det er måske for dyrt ?

[quote=“Dr. Lechter”:2im4crcm]Hvorfor har du ikke fundet en danskserver fra starten, må give de bedste ping-tider ?
Det er måske for dyrt ?[/quote]

En server i danmark med de spec. vil koste ca. 3 gange så meget - og det skyldes primært at traffiken er dyre. En server på østerbro kan jeg pinge og får 25ms og en server placeret hos min kommende udbyder giver en ping på ca. 35ms - så der er masser at spare… :smiley:

Men så er der jo tysk support … de kan da heldigvis med lidt held engelsk…

Hvad med at spørge FADL, klubben, bogladen, Panum netadministratorerne, mv om de vil hjælpe til med sponsere studmed?

Hvad vil Vagtbureauet give for at have deres “vejrudsigt” på forsiden?

For 1000€ kan man få en motherfucker maskine, og måske vil Panum tillade at du har den stående der i deres DMZ? Ville det være muligt at have studmed mv kørende i uden root access, på en KU server, bare med php og en sql db? Det er jo næsten udelukkende dansk traffik.

Har du spurgt nogen medicinal firmaer?
Pfizer laver hvert halve år et (godt) lægevikar kursus i Kbh som i hvert fald koster 7500 kr.
FAYL? når nu det næste skridt er turnus evalueringer?

Hvordan har du egentligt tænkt dig at holde gejsten oppe når du engang ikke længere selv er stud.med.?

Jeg ønsker ikek at have noget med FADL at gøre.

Jeg søgte en gang noget økonimisk støtte og hørte aldrig noget. Fandt sidenhen udaf det var en del af FADL mere eller mindre - så det har ikke min interesse. Tror heller ikke de er særligt begejstret for prissammenlignings funktionen under de enkelte bøger :smiley:

De vil ikke hoste studmed.dk da der indgik reklamer - f.eks. med info om sponserede bogpræmier etc.

Ja, lidt men skulle nok prøve igen…

Jamen, turnusevalueringer er skam oppe på http://www.studmed.dk/turnus

Ved bl.a. at fokusere på candmed delen :smiley:

Har personligt intet imod en smule reklamer - slet ikke hvis pengene går til gode formål som fx det at gøre studmed hurtigere end at loade end filipinsk NT server - man skal bare være opmærksom på at google ads kan være uheldige idet der ikke sidder et menneske og sorterer i indholdet af reklamerne - fx kunne det ske det at der fra denne side linkes til den side der tidligere har været nævnt her for at sælge kropsdele - eller for den sags skyld til Søren Ventegodts holistiske klinik :slight_smile: - men når det er sagt - for min skyld ingen alarm - ser det som en naturlig udvikling

BTW totalt lækkert med den nye server - kan dårligt vente :slight_smile:

:slight_smile:
Jeg sad lige og tænkte på det samme.

Man kan dog i Adwords programmet blokere urls man ikke vil vise reklamer for.

[quote]Jeg sad lige og tænkte på det samme.

Man kan dog i Adwords programmet blokere urls man ikke vil vise reklamer for.[/quote]
Ja - ved det godt :s

Gundestrup viste mig noget der hedder tradedoubler men der er det mere bannere og det synes jeg måske tager for meget fokus - de der text adds er trodsalt lidt mere anonyme end et stort banner for et dating firma eller en gavekort service - men det er da værd at overveje …

Personligt er jeg helst fri for reklamer på siden. Jeg har ikke stemt endnu, da jeg mangler en mulighed der blot hedder ‘Nej tak’. Trods min modstand vil jeg sikkert bruge siden som før, og så bare blokere alle reklamer fra fx google med ‘Adblock’ (plugin til firefox).

Selvfølgelig vil jeg ikke kræve, at du (Frold) selv skal hoste op med penge for at køre siden, men på den anden side mener jeg ikke alle andre muligheder er udtømte. Fx er ingen reklamer på siden da en beskeden pris for at lade panum hoste den.

Iø, hvor meget trafik genererer siden pr måned i øjeblikket?

Det er derfor, det kunne være en fordel at lade noget overgå til FADL, så man sikrer at enkeltmandsprojekter fortsætter når folk ikke længere har tid/lyst/lejlighed/interesse mere. FADL har et sekretariat, der kan sørge for en vis grad af kontinuitet i projekterne…

Universitetsbogladen er en erhvervsdrivende fond. FADL og MSR har i fællesskab 3 pladser i bestyrelsen som går på tur med hhv 1 og 2 pladser. I bestyrelsen sidder desuden folk fra MAT-NAT-koordineringen samt en medarbejderrep.
At sige at Bogladen er en del af FADL (mere eller mindre) er direkte forkert.

Nu er ideen med reklamer jo heller ikke kun hosting - ideen er at se om det kan skabe noget kapital så der kommer flere muligheder - bl.a andet muligheden for programmeringsbistand.

[quote=“MG”:3z32bc0d]Personligt er jeg helst fri for reklamer på siden. Jeg har ikke stemt endnu, da jeg mangler en mulighed der blot hedder ‘Nej tak’. Trods min modstand vil jeg sikkert bruge siden som før, og så bare blokere alle reklamer fra fx google med ‘Adblock’ (plugin til firefox).

Selvfølgelig vil jeg ikke kræve, at du (Frold) selv skal hoste op med penge for at køre siden, men på den anden side mener jeg ikke alle andre muligheder er udtømte. Fx er ingen reklamer på siden da en beskeden pris for at lade panum hoste den.

Iø, hvor meget trafik genererer siden pr måned i øjeblikket?[/quote]

Hvor om alting er har jeg tænkt mig selv at fortsætte det - DET SKAL DER ALDRIG VÆRE TVIVL OM.

Jeg har brugt flere 1000 timer på studmed.dk og det agter jeg at fortsætte med…

Mulighederne er mange og jeg ønsker en fortsat vækst. Ideen med den tråd er ikke at så tvivl om studmed.dks fremtid - for der er ingen tvivl - ideen var at gøre det klart at jeg har mange uafprøvet ideer, men de vil kræve kodebistand etc - altsammen noget der kræver noget kapital. Hostiing er et sekundært problem.

Det er derfor, det kunne være en fordel at lade noget overgå til FADL, så man sikrer at enkeltmandsprojekter fortsætter når folk ikke længere har tid/lyst/lejlighed/interesse mere. FADL har et sekretariat, der kan sørge for en vis grad af kontinuitet i projekterne…

Universitetsbogladen er en erhvervsdrivende fond. FADL og MSR har i fællesskab 3 pladser i bestyrelsen som går på tur med hhv 1 og 2 pladser. I bestyrelsen sidder desuden folk fra MAT-NAT-koordineringen samt en medarbejderrep.
At sige at Bogladen er en del af FADL (mere eller mindre) er direkte forkert.[/quote]

hvad kan vi få nogle flere stemmer?

[quote]Universitetsbogladen er en erhvervsdrivende fond. FADL og MSR har i fællesskab 3 pladser i bestyrelsen som går på tur med hhv 1 og 2 pladser. I bestyrelsen sidder desuden folk fra MAT-NAT-koordineringen samt en medarbejderrep.
At sige at Bogladen er en del af FADL (mere eller mindre) er direkte forkert.[/quote]

Det er nok rigtigt for universitetsbogladen, men frold har ret i at studenterbogladen (i odense) og medicinerladen (i århus) er FADL’s egen boglade…

/Andreas

Hvad med at hoste siden på en dansk webhotel? Er det absolut nødvendigt med root access? Kan du ikke nøjes med php lidt php-lir og mysql-db? Så kan det afhængigt af pladskrav og database gøres for 20-50 kr/måned. Selve phpbb og lidt småændringer fylder vel ikke det vilde, så er der kun filer og databasen tilbage. Kan det gøres på et par GB?

Selvom det koster 100kr pr måned er der stadig et overskud på 6300 kr.

Jeg prøver nu en taktik hvor der er reklamer i indlæg mod at reklamerne i toppen - headeren er slettet. Reklamerne i indlæg vil man kun se hvis man ikke er logget ind. Dvs. at gæster ser reklamerne i indlæg, mens registrede brugere(der er logget ind) ikke ser dem.

Jeg håber på at ved at placere reklamer i indlæg, så får man mere content relaterede reklamer, reklamer der er relateret til indholdet.