Hjælp til afklaring

Hej alle sammen.

Jeg håber virkelig at der er nogen derude, der kan hjælpe mig med, om jeg har en jordisk chance for at komme til at læse medicin til sommer.

Jeg er lige nu sygeplejestuderende og afslutter 2 år til sommer. kun med 12 taller og gode udtalelser i bagagen.
Jeg er fitnessinstruktør, svømmeinstruktør og livredder.
Jeg sidder i bestyrelsen i et fitnesscenter og har gjort det gennem 3 år.
Jeg har været i ghana, og arbejdet på et hospital i et halvt år.
Jeg har kæmpe motivation for studiet.
jeg arbejder på et hospital som vikar, og på et plejehjem

Mange hilsner Solskin

Det korte svar er ja.

Det lange kræver en smule mere information, meget relevant er dit karaktergennemsnit fra din ungdomsuddannelse.

Som udgangspunkt har du noget relevant erfaring, som vil komme dig tilgode på KU, og tildels også på AU, men du skal dog huske på, at mange af de andre kvote 2’ere, som kæmper om pladsen på kvote 2 på KU, er FÆRDIG uddannede sygeplejesker, ambulance behandlere o.lign, hvorfor en sygeplejerskeuddannelse der er halvt færdig naturligvis kommer til at stå lidt i skyggen af disse.

På KU er det mit indtryk, at den skriftlige ansøgning og dens udformning er noget af det - hvis ikke DET - vigtigste, så hvis jeg var dig, ville jeg fokusere kræfterne på denne, og naturligvis på SDU’s optagelsesprøve :slight_smile:

Mange tak for det hurtige svar. Jeg kæmper på livet løs med min motiverede ansøgning, og har gjort det de sidste 2 måneder.

Hmm til afklaring om mine karakter fra gymnasiet, er de nærmest ikke eksisterende, men håber at kunne få dispensation herfra, da begge min forældre døde under gymnasietiden. og jeg har derfor dokumentation fra skolen på dette. :slight_smile:

Det var så lidt :slight_smile:

Det er jeg ked af at høre. Hvad er dit egentlig karaktergennemsnit så?

Du kan uanset karaktergennemsnit søge ind på KU, og med 6.0 eller over (måske kan du også her få dispensation) søge ind på SDU, desværre er de jo begge to via kvote 2, og derfor vil din chance selvfølgelig også være derefter.

Umiddelbart tror jeg dit bedste bud er SDU, men jeg vil samtidig råde dig til at søge ind alle steder, da du intet kan tabe ved dette :slight_smile:

Held og lykke!