Hjælp til ansøgningsskema - AKUT

Hej,

Jeg er ved at gå ned over udfyldelsen af ansøgningsskemaet i forbindelse med ansøgning om optagelse på medicin/lægevidenskab ved KU (kvote 2). Til trods for at have gransket vejledningen er jeg forvirret.

Ansøgningsskemaet kan ses i neutral form her: http://www.optagelse.dk/askemaer/KOT/ansskema.pdf

Ang. Kemi B-supplering:
Jeg er pt. igang med GSK og supplere til Kemi B. Er det korrekt, at dette skal anføres under punkt 10? Og så anfører jeg blot, at forventet beståelse er 2010. Yderligere har jeg markeret i punkt 7: “Jeg er i gang med et suppleringskursus”.

Selvom jeg ikke har kemi b (endnu) er min studentereksemen vel stadig gældende som adgangsgivende grundlag (= jeg skal ikke markere ved punkt 4F eller 4G)?

Ang. erhvervserfaring:
Da jeg jo har udformet den motiverede ansøgning + CV er det vel ikke påkrævet, at udfylde punkt 11 med relevant erhvervserfaring? Her skal lige nævnes, at jeg også ansøger i Odense, men da der her indkaldes til test + samtale, skal det vel ej heller anføres ved ansøgningsskema til Odense. Selvfølgelig kan jeg smide det ind - det skader vel ikke, anyway…

Jeg håber I kan yde lidt akut førstehjælp her :slight_smile:

På forhånd tak! /Frederik

SNAK MED EN STUDIEVEJLEDER!

  1. Ja og ja

  2. Din adgangsgivende eksamen er den første fulde eksamensuddannelse, dvs. ja, din studentereksamen.

  3. Og jo, som jeg har forstået det, skal du udfylde relevant erhvervserfaring, det er jo din kot de tjekker først.

men seriøst snak med en studievejleder!

Hej Emmy,

Tak for dit svar. Jeg kontaktede studievejledningen i dag og de bekræftede hvad du skrev. De laver grovsorteringen udelukkende på baggrund af KOT ansøgningsskema. Så det skal absolut udfyldes.

Tak for hjælpen!