Hjælp til den motiverede ansøgning

Hej,

Jeg har søgt medicin sidste på kvote 2 i KU sidste år men kom desværre ikke ind.
Jeg læser til farmaceut på 2. år og har afsluttet mine kurser med knap så gode karakterer, da jeg altid har haft medicin i tankerne og aldrig rigtig været motiveret til at læse til farmaceut. Og gode karakterer fra en tidligere videregående udd. er nærmest et krav for at blive optaget på kvote 2 i KU.
Når man søger medicin skal man vedlægge et karakterudskrift fra de kurser man har afsluttet.

Hvordan synes I jeg kan jeg kan forklare mig i den motiverede ansøgning mht. min nuværende uddannelse og karaktererne uden at lyde for kliche-agtig? Er der nogen der har været i samme situation?

2 måneder efter at jeg havde sendt min ansøgning bad optagelsesudvalget (tror jeg det hedder) mig om mine karakterer…

Det rigtig irriterende, dårlige, dårlige input:

Måske du netop ikke viser dit engagement ved at klare dig dårligt i dine eksaminer nu? Det udviser jo ikke ligefrem gå-på-mod.

Jeg tror bare du skal forklare dig med sandheden og så forsøge på at snakke udenom :stuck_out_tongue:

Du har 100 % ret! Fortryder også at jeg ikke har taget mig sammen.

At snakke uden om? Det er der problemet ligger. Ved ikke hvordan jeg skal gøre. Især når der bliver bedt om mine karakter :slight_smile:

De er ikke interesserede i dine karakterer som sådan. De er interesserede i at se at du har bestået dine eksaminer.

KU får ikke flere penge for studerende der får 10 frem for 02. De får penge for at de studerende består deres eksaminer.