Hjælp til køb af bøger 1 semester KU

Hej, jeg starter på medicinstudiet på KU i februar men er i tvivl om, hvorvidt jeg allerede nu skal købe bøger til 1. semester. Er det i så fald bedst at købe brugte bøger på Medicinerrådets bogmarked?
Håber i kan hjælpe mig:)

Vent du hellere med at købe bøgerne, til du starter. Der er ingen grund til at læse forud - du skal nok få læst en masse, når du går i gang med studiet :wink:

apopov

Apopov - ja og nej. Jeg vil fx også gerne købe bøger til 1. semester, selvom jeg først starter 1. februar. Så det kan godt være, at du føler at dit råd er smart, men det er jo egentlig ikke dét, som der bliver spurgt om.

Jeg vil meget gerne have en bogliste, som er gældende for 1. semester fra 1. februar :slight_smile:

Pensum til 1. semester kan findes på www.academicbooks.dk - jeg mener ikke at have hørt noget om nogle ændringer.

Der kommer sandsynligvis også et brugtbogsmarked igen til vinter. Det plejer at ligge i starten af hvert semester. Så vent du bare med at handle stort ind. Ingen grund til at læse forud - ved studiestart har du et halvt år til at komme igennem pensum så det er ikke fordi du har latterligt travlt.

Pensumlisten for februar eksisterer så vidt jeg ved ikke endnu. Den på academic books er til efterårssemestret, og der kan komme ændringer i den.

Du går nok ikke galt i byen hvis du køber Holes, eller førstehjælpsbogen. Evt. kan jeg anbefale Menneskets anatomi og fysiologi, der dækker nogenlunde det samme som Holes, men er på dansk.

Er der bortset fra det nogen der ved hvorfor Holes 10. udg. er på pensum, når Holes er udkommet i en 12. udg? Man skulle da tro at den nyeste vil være den “bedste”

  • Holes essential of human anatomy and physiology
  • Fundamentals of general organic and biological chemistry
  • Samtale med patienten
  • Kemiske data og oversigter
  • Tidlig patient kontakt kompendium

Du kan finde allesammen i bogladen ved Panum.

Hvis du absolut vil læse frem til februar, så lær Holes udenad :roll:

Ingen grund til at købe førstehjælpsbogen overhovedet! Jeg startede sidste februar og har slet ikke brugt den. Du kommer til at lære tingene på det der minikursus.

Bøger som du muligvis skal bruge:

Holes essential of human anatomy and physiology - alternativ Mennesket anatomi og fysiologi
Fundamentals of general organic and biological chemistry - supplering Mygind bøgerne; 2000 kemi A (både 1 og 2). De skulle være meget gode, hvis man kun har haft kemi på B i gymnasiet.

  • Samtale med patienten
  • Kemiske data og oversigter (2. udgave! måske er det blevet/bliver der lavet en tredje når du starter)
  • Tidlig patient kontakt kompendium (kan kun købes i bogladen på panum, hvis den skal være ny. Dette kompendium ændres for hvert semester med kun få ændringer. En brugt kan godt bruges, men det er ikke 100 % sikkert, da de kan ændrer pensum).

Ja, der er et bogmarked, hvor du kan købe brugte bøger om i februar også. Hvis du har lyst til at købe brugte bøger forud, er der faktisk et bogmarked her nu på tirsdag fra 12-18 i studenterhuset (over for panum).

Hvordan forstår du så spørgsmålet “men er i tvivl om, hvorvidt jeg allerede nu skal købe bøger til 1. semester” (min fremhævning)?

apopov

Mange tak for alle jeres svar! :slight_smile: