Hjælp til motiveret ansøgning søges :)

Hej

Jeg hedder Sofie og søger kvote 2 på medicinstudiet, det ville være rigtig dejligt hvis jeg kunne få noget feedback på min motiverede ansøgning. På forhånd mange tak :slight_smile:

Motiveret ansøgning:
Allerede i en tidlig alder fascinerede menneskekroppen mig, da alle mine nærmeste relationer arbejder inden for sundhedssektoren og medicinalindustrien. Det er dog først senere, at jeg har overvejet medicin som karrierevalg. Det er primært undervisningen i biologi B og idræt B i gymnasiet, der har fået medicinstudiet til at fange min interesse.
I biologiundervisningen var jeg især fascineret af fysiologi, genetik, immunologi og toksikologi, hvoraf de to sidste var klassevalgte studieemner. I idræt holdt jeg mest af undervisningen i anatomi, energiomsætning og skadesforebyggelse og -behandling. Mange af disse emner indgår i studieordningen for bacheloren i medicin, og det er specielt dem jeg ser frem til at få uddybet.
Jeg er klar over, at jeg endnu ikke opfylder de specifikke adgangskrav for medicinstudiet, men jeg er på nuværende tidspunkt allerede tilmeldt de nødvendige kurser, som jeg vil være færdig med før studiestart. Grunden til, at jeg i mit sabbatår har valgt at prioritere min udlandsrejse frem for opgraderingskurser til mit fremtidige studie er, at jeg mener, at det er nødvendigt at have et større perspektiv på livet, først da er det muligt at beslutte sig for, at man kan værdsætte en lang og tidskrævende uddannelse. Derfor har jeg valgt at rejse til lande som for eksempel Laos og Nepal, fordi man i de små landsbyer, virkelig kan få et andet billede af, hvordan livet også kan se ud. Det har allerede nu, halvt inde i rejsen fået mig til at indse, hvor vigtigt det er for mig at tage en uddannelse der gør mig i stand til at gøre en forskel, lige meget hvor i verden jeg befinder mig.
I mit arbejde som vikar på Skelhøj bosted for handicappede har jeg lært, hvad det vil sige at overholde en tavshedspligt, og gennem mit frivillige arbejde som leder i FDF Måløv har jeg lært, hvordan man på én gang er eksperten, kommunikatoren, den der samarbejder, den professionelle og lederen. Jeg er klar over, at man som læge får disse og flere roller, og jeg føler mig parat til at påtage mig et sådant ansvar.
Jeg har et familiemedlem med kandidatuddannelsen i medicin bag sig, hvis uddannelse jeg gennem mange år har fulgt på nært hold. Derfor er jeg klar over, hvilke ofre der må gøres for at kunne dedikere sig til et så tidskrævende studie. Jeg er organiseret, handlekraftig, koncentreret og dybt motiveret for medicinstudiet. I mig vil i få en lærevillig og dedikeret medicinstuderende.

Ansøgningen fylder præcis en side, og skal sendes til Københavns universitet.