Hjemmeboende vs. udeboende

Hej!
Nu er jeg så heldig at starte på medicinstudiet til september, men jeg overvejer også at flytte ud. Dog mangler jeg rigtig meget nogen at snakke med omkring det… Alt det, der vedrører “alt det nye”, selvstændighed, fokus på studiet, når man er flyttet hjemmefra osv. eller eventuelt om man burde vente til efter det første år?

Er der nogen her, som har lyst til at dele erfaringer? Jeg vil virkelig gerne høre, hvordan det hele har været eller er for dem, der har taget turen.

Jeg fik tilsagn sidste år, grundet en standby-plads :smiley:

Hvorhenne er du blevet optaget? Og tillykke!
Hvad er det præcist, der afholder dig lidt fra at flytte ud i sammenhæng med studiestart?

Rigtig mange unge flytter netop ud første gang i forbindelse med studiestart, da de også typisk er unge.
Jeg startede selv op i Aarhus og flyttede til byen, selvom jeg havde været der maks 3-4 gange i løbet af mit liv. Det gik også helt fint. Jeg har dog i forvejen boet ude et par år i forvejen, så det var mest det at jeg startede op fra “scratch” ift. netværk osv, at det nogle gange var en anelse svært.

Hvis du bliver ved med at bo hjemme, bor du så tæt på universitetet?

Jeg er blevet optaget på SDU - og mange tak!

Jamen… Det er flere ting faktisk. Dels er jeg bekymret over, hvordan man “får livet til at fungere”, når man lige er flyttet ud og starter på et studie som medicin. Der er jo et kæmpe pensum. Dog spørger jeg også mig selv om, om det overhovedet vil blive lettere, hvis jeg flytter næste år, altså, gør det nogen forskel??

Men hvad tænker du i forhold til netværk? Hvordan føles det? Kommer det let? Jeg tænker nemlig at flytte på kollegie, så jeg undgår situationen med at være afhængig af et studiejob.

Jeg bor omtrent 20-30 km fra universitetet. Dog med bus, så det tager ca. 45 min kørsel en vej.