Holdbytte, vinterstart - haves: hold 101 ønskes: 102

Jeg håber der er en venlig sjæl herinde et sted der er interesseret i at bytte hold fra hold 102 til hold 101, 1.semester startende d. 29/1?
Jeg kommer lidt i klemme ift. institutionsåbningstider medmindre jeg kan få skiftet hold, da kemiøvelserne for hold 101 først slutter kl. 17. Hold 102’s skema ser derimod ganske lovende ud for mit vedkommende…
Jeg håber der er én herinde der har lyst til og mulighed for at bytte…

Med venlig hilsen og på forhånd tak,
Deborah

Hejsa
Du kan jo nøjes med bare at bytte de obligatoriske timer der ligger i vejen :0) Ellers kan man bare hoppe på en øvelse hos et at andet hold, hvis der er en ledig plads (der er jo altid frafald mm) - man skal bare lige nævne det nede i studieadministrationen! Tænkte bare at det måske er svært at finde nogle, som ligefrem gerne vil bytte helt hold, nu hvor man har været på rustur og mødt sit hold…

Hej Lotus
Du har ret i dine overvejelser. Havde ikke tænkt yderligere over rusturen og dens effekt, da jeg ikke selv har været med… Egentlig en dum forglemmelse, da det siger sig selv - tak. :wink:
Prob. i at satse på ledige pladser o.lign. er, at det ikke levner meget plads til planlægning mv. Jeg står i et problem den dag der ikke er plads og jeg er nødt til at tage de obligatoriske timer så sent på dagen, at jeg ikke kan nå at hente den lille.
Desværre har du nok ret i, at der er en meget lille sandsynlighed for, at der er nogen der er interesserede i at bytte/skifte hold. Jeg har derfor snakket med studievejledningen i dag, der siger, at jeg kan søge om dispensation om et holdskifte og så håbe den går igennem. Jeg håber, krydser fingre, 7-9-13 og alt det der :wink:

I hvert fald tak for respons. Godt der er andre der kan se de større sammenhænge når ens egne små grå er gået i stå på “hvordan løser jeg alle de her problemer?” uden yderligere ræsonnering :wink:

Jeg ved i hvert fald at det kan lade sig gøre at skifte hold for der kom en ekstra med på mit hold, så vi startede med 25 på holdet. Da ingen er droppet ud fra mit hold har vi været 25 til alle kemiøvelserne mm og det er gået fint selvom vi et par gange har måtte deles lidt om tingene. Men pointen er at det kan altså godt lade sige gøre, og jeg vil tro at din begrundelse for at skifte hold er bedre end den ham der skiftede til mit hold havde.

Det er rart at vide, tak Mackie :smiley:

Så lykkedes det endelig. Jeg har fået lov at hoppe over på hold 102, da der åbenbart var plads :smiley:
Nu har jeg kun SU’en at knokle med, men ellers er alle bump på vejen blevet jævnet ud. Jeg er så lettet nu. I en tid overvejede jeg om ikke der var nogen der prøvede at fortælle mig, at medicin ikke var det rigtige studie for mig med alle de hindringer der lå i vejen fra optagelse til studiestart. Så læste jeg en tråd fra en herinde, der ligeledes var bekymret for studiestart mv. Et af svarene lød noget i stil med “du er nu i gang med alle medicinstuderendes yndlingsbeskæftigelse; at hidse en stemning op” Der indså jeg én ting eller to, og pudsigt nok løste resten sig hen ad vejen, så det gør mine problemer med min SU-ansøgning formentlig også :wink:
Rigtig mange tak til alle jer, der har lagt øjne til mine bekymringer og hjulpet mig med at finde en løsning på dem. Det har betydet meget for mig.
Nu skal i få fred en tid, til næste gang jeg finder noget jeg kan hidse mig op over :wink:

Med rigtig mange tak og venlig hilsen,
Deb

:wink: Rigtigt godt at høre at det kunne lade sig gøre at flytte hold :smiley: