Hvad bruger i som studie pc?

Hej allesammen!
Jeg skal starte på SDU her i septemper og skal ud og finde mig en laptop inden studiestart.
Hvad bruger i andre? Eller nøjes i med håndskrevne noter?

Gode råd og forklaring på jeres valg modtages med kyshånd

Jeg bruger MacBook. :slight_smile: Jeg kan godt lide den, fordi den holder i mindst 5 år i modsætning til min HP og Samsung computer, som jeg havde haft. :slight_smile: Så synkroniserer den alle noter med min iPhone og jeg kan læse dem i toget

1 Synes om

Medicinstudiet kræver ingen særlig PC. Du kan næsten klare dig uden. Vælg den du helst vil have.

Er du sikker? Jeg ved i hvert fald at de digitaliserer alle eksamen i alle universiteter, så vi kan vinke farvel til papir eksamen. Så er der overvågningsprogrammer, som man skal bruge under eksamen og det kan man ikke gøre med papir og blyant. Det er noget, som de har indført i Aalborg og Århus i hvert fald. Men jeg er ret sikker på at der gælder for alle universiteter.

Det er 6-7 år siden, du kunne vinke farvel til papireksaminer på SDU, hvor jeg er uddannet fra. (Man kan dog låne en PC af IT-service til eksaminerne, hvis man ingen har ).

Derfor begrebet ‘næsten’. Pointen er: medicinstudiet kræver ingen særlig PC, bare køb den du har lyst til.

Personligt ville jeg ikke kunne have undværet min Macbook gennem studiet. Jeg har brugt den flere timer dagligt gennem hele bacheloren.
Jeg har en Macbook pro hovedageligt grundet levetiden. Jeg bruger OneNote som noteapparat.

1 Synes om

Jeg har kigget på de der mac books men de er jo meget dyre. Man kan nå at skifte en alm pc ud et par gange i forhold til. Jeg har set et review på youtube hvor de snakker om at der er en fejl på dem hvor tastaturet ikke reagere 100% når de bliver lidt ældre.
Jeg har også kigget på en Asus vivobook
Jeg har også planer om at bruge OneNote til notater :blush:

MacBooks er gode men programmer som SPSS, graphpad og QuantStudio virker bedst (eller udelukkende på pc). Men det er jo også kun programmer man bruger ved forskellige projekter og ikke så meget under selve studiet. Hvis msn forsøger at downloade fx QuantStudio på sin Mac så får man st vide den ikke understøtter det program!