Hvad kan jeg blive?

Hej Allesammen,

Jeg er løbet ind i det problem at jeg er snart færdig som læge… jeg mangler 2 eksamer, OSVAL, VKO og 13 semester.

Og jeg vil IKKE være læge…

Jeg vil slet ikke være hospitaltslæge…

Jeg vil ikke i turnus (som jo er et laaaaaaangt år på hospital)

Jeg syntes ikke om livsstilen som læge…

Jeg vil heller ikke være forsker…

Men hvad er mine muligheder så???

Kan jeg bruge det, at jeg har færdiggjort 1. del af medicinstudiet (som vel må være en bachelor i medicin, men får vi papir på det, os på gammel ordning???)

Jeg har læst om perfusionist uddannelsen, er der nogen som kender til den?

Og er der andre muligheder???

Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe…

Medicinalindustrien vil sikkert tørste efter dig i en eller anden konsulent funktion - har du overvejet det?

Du kan jo også søge ind på IT højskolen og få en kandidatgrad der, hvis det har interesse.
Men det er da synd at du finder ud af det så sent, men hellere det end at leve et liv med et arbejde man ikke kan acceptere.

Tjah, der er også Biomedicinsk teknik, hvis du er teknisk anlagt…

http://www.biomedtek.au.dk/
http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?articl … inskteknik

Men man kan jo være læge på rigtig mange måder. Speciallæge i samfundsmedicin fx

http://www.dssam.suite.dk/maalbeskrive.htm

…arbejds og miljømediciner, radiolog, patolog, psykiater, genetiker, immunolog, mikrobiolog, speciallæge i klinisk fysiologi og nuklearmedicin

Alle jobs der, som jeg ser det, ligger langt fra den klassiske lægerolle… Og en forsker kan jo også være mange ting…

mit råd er at tage det sidste år, og så efterfølgende gå ud i industrien, en cand.med. er utrolig meget værd. mens en bach.med. ikke tæller mere end sundheds assistent :frowning: .

Jeg håber du finder en løsning.
Men start med at snakke med studievejledningen…

mvh
svend

En job i medicinalindustrien er et godt alternativ til et traditionelt lægeliv, men jeg tror nu at forskningsmæssig interesse er påkrævet.