Hej med jer.
Studiestart nærmer sig hastigt (yay!) men hvad medbringer I sådan generelt til undervisning? Bøger, computer, iPad? Og hvilken slags taske bruger I? Jeg kunne måske godt tænke mig en ny taske til formålet - men hvad har jeg brug for af plads? Og de bøger, hvor meget bruger I dem? Eller bruger I andre ting?
Og og, hvor meget af tiden kommer I til undervisningen/studerer hjemmefra? Jeg vil så gerne have lidt inputs i forhold til hvad jeg kan forvente.
Jeg skal gå på AAU, ved I om nogle af forelæsningerne ligger virtuelt også?
Hvis det er en dag hvor vi kun har forelæsninger, så har jeg kun min computer, mus, tegnebog og blyanter med. Derimod hvis vi har studiesal eller andre former for undervisning hvor vi skal svarer på spørgsmål, så tager jeg mine bøger med. Man har kun et fag af gangen, så man har nok 1-2 bøger med max.
Ærligt helt op til 3. semester, så tror jeg ikke jeg havde læst et helt kapitel i en bog. MED undtagelse for immunologi bogen! (Ralf-bogen) den var ret brugbar i min optik. Start 4. semester (neuro), så begyndte jeg at læse i bøgerne mere fast… og har holdt fast i det.
Jeg har en nike “backpack” og den fungerer fint. Nogle af de andre piger har dog nogle af deres fine håndtasker med, og det fungerer også helt fint for dem. En computer, så er man godt med. Nogen har slet ikke noget med til forelæsningerne (Orhgh ja gid det var mig der kunne det)
Jeg studere måske et par timer derhjemme om dagen. Mere hvis ingen undervisning, og mindre hvis meget undervisning. Det er sååååå forskelligt alt efter hvad man helst vil. Så tro mig, det er meget fleksibelt!
Ej men jeg glæder mig så meget til at komme i gang, er simpelthen så spændt
Åh, jeg er simpelthen sådan i tvivl om hvordan jeg skal gribe det bogværk an, men hvis jeg vil bruge måske halvdelen af ugen på selvstudie, så er det måske fint nok at have dem? Og bare starte på det og holde fast i det? For jeg er sikker på at med tiden, så hopper jeg nok mest på selvstudie.
Altså jeg anbefaler hvertfald du køber bøgerne. Så kan man finde ud af om det er noget for en eller ej. Man kan næsten altid sælge dem igen til en okay pris.
Men ja, jeg glædede mig suuuuper meget til at starte dengang! Det var et super spændende år. Man følte dig lidt dumt Men man lærte MEGET på et år.
Halløjsa, jeg starter også på AAU på mandag. Hvis du bare søger på medis/medicin 2024 inde på facebook så er der oprettet en gruppe til os nye studerende. Tror dog først de lader os komme ind i den når vi starter, men prøv at anmode :))
Vh Caroline