Hvad ønsker en kommende studmed sig i julegave?

Hej Allesammen.

Jeg har en god veninde som starter på Studmed her i feb. og vil købe en julegave til hende. Så er spørgsmålet bare, hvad præcis en studmed ønsker sig allermest til studiet, prislejet skal være omkring 250-400 kr.
Er der nogen som har nogen ideer???

Ps. (Det skal ikke være penge :stuck_out_tongue: )

Bøger til 1.sem samt en kirtel, så slipper hun for at købe ind.

I Indien sælger de vist glædeligt ud af deres organer, så det må være det rigtige sted at gå på jagt :lol:

Et forslag kunne være bogen “Medicinske Fagudtryk - en klinisk ordbog”. Det er mit indtryk, at man hurtig får god gavn af den på studiets første del.

/Rasmus

Ja, den bogen kan virkelig anbefales til de første semestre!

Ellers er vel også de plakter med muskel og skelet system fine? (måske kombineret med noget annet)

Måske en reflekshammer, lygte osv. Det er måske ikke det første man får brug for, men så føler man sig lidt mere som mediciner :smiley: Bøgerne skal hun jo tidsnok få købt.

Navneskilt til kittelen - med “stud.med/medicinstuderende” etc - kommer godt med, det er ikke alle steder man får ID-kort med navn når man er i klinik.

Hvis du skal starte på SDU får du altså ikke brug for en kittel. (eller mener Buffysboy en kirtel ? i så fald, så køb en pancreas i indien som Spurs_hot foreslår)

Jeg vil helt sikkert anbefale Medicinske Fagudtryk også. Eller en lommeregner hvis du ikke har en. Eller en sovepose til intro-turen, for den vil du helt sikkert ikke gå glip af.

thomas

Hov, hov! Nu må I ikke drille vores kinesiske uddannelsesspion alt for meget!

Jeg kan kun tilslutte mig “Medicinske Fagudtryk”.
Men som det store legebarn jeg er, vil jeg også anbefale div. byggesæt fra eksempelvis hobbydirect eller noget fra denne liste hos eanatomi.dk, gerne puslespillene med rygsøjlen, blodkredsløbet eller nervesystemet, de ser ud til at man rent faktisk kan bruge dem som plakater også - bonus! Indrømmet, hjernehatten er meget sjov, men ikke videre brugbar…
Ellers så prøv at led efter nogle anatomiske byggesæt/modeller, gerne af noget bevægeapparat; fod, hånd, knæ etc.

Det lyder rigtig godt og tak for inspirationen. Tror ikke en “kirtel” lige er løsningen, vil være lidt ulækker at lægge i en æske. Men det med bogen og plakaterne virker som en god løsning. Men bare kom med andre forslag…

Hej

Hvad med et stetoskop fx. “Klassisk I” Stetoskop.

Jeg kender ikke kvaliteten på dette stetoskop.