Hvad skal jeg gøre?

Jeg har netop sendt ansøgningen til kvote 2 afsted, men jeg er i tvivl om jeg tør satse på at komme ind, dvs. om jeg skal søge andre alternativer. Hvis et optagelsesudvalg sidder med 2 ansøgninger, som er lige kvalificeret, hvoraf den ene ansøger har søgt andre studier, men den anden ikke, vil der så blive skelet til dette? Kan det få en afgørende betydning for, hvem af dem de vælger? :?

De optager den(dem) de synes er bedst. Nogle gange skeler man lidt til alderen. Den ældste kommer “først” hvis man skulle stå med 2 lige-kvalificeret ansøgere. De kigger ikke på om du har søgt andet, det er de ligeglade med, du får bare et afslag!

Held og lykke!

så vidt jeg er orienteret, har de der skal vurdere din ansøgning slet ikke mulighed for at se dine prioriteringer.

De har vel mulighed for at se mine prioriteringer, hvis de har min KOT-ansøgning? Jeg ved, at optagelseudvalget på KU kun har den motiverede ansøgning til rådighed, men er dette også gældende for SDU og AU?
Under alle omstændigheder er det sådan set også underordnet, om de har den eller ej, hvis det ikke har nogen betydning for optagelsen.

Men tak for svaret.