Hvem har søgt ind på KU?

I stil med tråden om hvem som søger ind på AU, kunne jeg godt tænke mig kontakt med nogle af jer der har søgt ind på KU.
Og allerhelst nogle af jer der er lidt ældre :slight_smile:
Jeg har søgt ind i kvote 1 og har et snit på 11,4 og selv om jeg da selvfølgelig har sommerfugle i maven - det skal man jo have og man ved jo aldrig med medicin :slight_smile: så føler jeg mig trods alt ret sikker på at få et brev med positivt indhold.

Meeeen jeg hører aldersmæssigt til i den lidt “tungere” ende :oops: er 31 ved studiestart og er tilmed den lykkelige ejer af 2 børn. Før medicin har jeg læst til sygeplejerske :nurse: og har nu bestemt mig or at 6 års studier mere det er da ingen sag :wink:
Men jeg ville gerne i kontakt med andre med børn, år på bagen eller store mængder livserfaring, som også glæder sig til at komme i gang men som ikke har lyst til at leve på panum hver dag fra 8-20 og i øvrigt læse 24/7. Du er nok mere indstillet på at læse 8-16 5 dage om ugen igennem hele semestret og har ligesom jeg evnen til at arbejde langsomt men sikkert mod målet i stedet for at paniklæse 4 uger før eksamen :slight_smile: Måske har du ligesom jeg også andre interesser end medicin som også skal plejes og deles.
Jeg forestiller mig at der er rige muligheder for at fylde ud i det sociale liv på panum og kommer da også til at deltage i mange ting, men jeg frygter også lidt at det som mor og over 30 kan være lidt sværere at finde en læsegruppe hvor man er i sådan nogle samme sko og derfor har sammenfaldende behov :slight_smile:
Det er jo ikke negativt at have børn og tavlt med familien…man er meget bedre til at fokusere og Getting things Done! ligesom læsning med børn der larmer i værelset ved siden af heller ikke er et problem :slight_smile: Nå men hvis i er derude og læser dette så hører jeg gerne fra jer - vil gerne høre hvem i er inden vi mødes på panum :slight_smile:

Hejsa soc.med.
Jeg har hørt, at der normalt dannes et hold fra univeristetets side, hvor gennemsnitsalderen er ca. 30, men om det altid laves, eller om oplysningen holder vand, ved jeg ikke. :?:
Det håber jeg i hvert fald på…
Jeg har også børn selv og håber at få tingene til at fungere. Jeg søger ind med et snit på 11,7, så vi er er vel nogenlunde sikre på at mødes. Mon ikke, der er mange andre oldinge? :lol:

Hej

Jeg er 25 år og håber på at komme ind på panum, jeg har lige som dig 11,4 i snit…

Tror der er mulighed for et godt samarbejde…

Inden så længe sender jeg dig en PM, da jeg er lidt tids presset for tiden.

Hejsa,

Jeg har søgt gennem kvote 2 og aner ikke om jeg kommer ind, men er 26 ved studiestart dog uden børn og har heller ikke lyst til paniklæsning inden eksamener, hvis jeg bliver optaget;)

Håber vi mødes på Panum ellers pøj pøj med det!

Maria

[quote=“Aslaug”:3aw8iixk]Hejsa soc.med.
Jeg har hørt, at der normalt dannes et hold fra univeristetets side, hvor gennemsnitsalderen er ca. 30, men om det altid laves, eller om oplysningen holder vand, ved jeg ikke. :?:
Det håber jeg i hvert fald på…:[/quote]

Sådan er det stadig. Det plejer at være hold 101 der er “det ældste hold”. Da jeg startede kom jeg på hold 102, her var den yngste 23 og den ældste 29. På hold 101 var de fleste 30+ og en del havde børn. Ingen på mit hold havde tilgengæld børn.

Held og lykke med det hele :doc:

Det lyder dejligt. Jeg håber, at et reguleret snit på 10,8 X 1,08 = 11,7 er nok, til at blive optaget. Men det er det vel nok. Det er ret overvældende, at der er 70 % flere ansøgere i år…

Jeg startede på hold 101 (oldekoldeholdet) for et år siden. Vi lå aldersmæssigt fra 25-35år + en enkelt på 46 der dog er sprunget fra (men ikke på grund af alder :slight_smile: ). Vi var omkring 7 ud at 28 der havde børn ved studiestart, næsten alle kvinder sjovt nok - i det hele taget er alle de “gamle” på holdet kvinder :slight_smile:

Det er egentlig interessant, at der er så stor overrepræsentation af kvinder på hold 101… Hvordan får I hverdagen til at gå op, I der har børn?

Hov hov Chrizzy
Kalder du mig gammel :wink:

Hej,

Jeg starter også på KU her til september, er 33 år og er mor til tre. Jeg har villet dette studie i så mange år og er lykkelig for endelig at have taget springet og er blevet optaget. Det er dejligt at høre at der er artsfæller :wink: , og jeg er helt med på en evt læsegruppe, som ikke nødvendigvis tilbringer hver aften på Panum. Glæder mig meget til at møde jer allesammen på rusturen.

[quote=“Figaro”:25u5hjsi]Hej,

Jeg starter også på KU her til september, er 33 år og er mor til tre. Jeg har villet dette studie i så mange år og er lykkelig for endelig at have taget springet og er blevet optaget. Det er dejligt at høre at der er artsfæller :wink: , og jeg er helt med på en evt læsegruppe, som ikke nødvendigvis tilbringer hver aften på Panum. Glæder mig meget til at møde jer allesammen på rusturen.[/quote]

Så skal vi nok på hold sammen. :slight_smile: Vi mødes dog først efter rusturen, da jeg ikke har mulighed for at tage væk fra ungerne. Men jeg glæder mig meget til at begynde på studiet. Oven i købet med lidt sommerfugle i maven…

[quote=“Aslaug”:2b2240x0][quote=“Figaro”:2b2240x0]Hej,

Jeg starter også på KU her til september, er 33 år og er mor til tre. Jeg har villet dette studie i så mange år og er lykkelig for endelig at have taget springet og er blevet optaget. Det er dejligt at høre at der er artsfæller :wink: , og jeg er helt med på en evt læsegruppe, som ikke nødvendigvis tilbringer hver aften på Panum. Glæder mig meget til at møde jer allesammen på rusturen.[/quote]

Så skal vi nok på hold sammen. :slight_smile: Vi mødes dog først efter rusturen, da jeg ikke har mulighed for at tage væk fra ungerne. Men jeg glæder mig meget til at begynde på studiet. Oven i købet med lidt sommerfugle i maven…[/quote]

Jep der ikke noget som at blive studerende igen selv om man er på den anden side af 30.
Desværre heller ikke sikker på at jeg kan komme med på Rustur da det kolliderer lidt med mandens vagtplan, men mon ikke vi ses på hold 101…
Men Aslaug, kommer du ikke til den første dag, hvor der frem til 14 er rundvisning osv og introduktion til holdet på panum?

[quote=“soc.med”:1j28ob74]

Jep der ikke noget som at blive studerende igen selv om man er på den anden side af 30.
Desværre heller ikke sikker på at jeg kan komme med på Rustur da det kolliderer lidt med mandens vagtplan, men mon ikke vi ses på hold 101…
Men Aslaug, kommer du ikke til den første dag, hvor der frem til 14 er rundvisning osv og introduktion til holdet på panum?[/quote]

Jo, den 21 kommer jeg. Det vil være surt at gå glip af alt for meget info. Jeg håber også, at rusturen er undværlig, rent informationsmæssigt, men mon ikke, den er det. :wink: