Hvem holder ud? Kvote to eller kvote et?

Jeg er ikke selv medicinstuderende, men journaliststuderende i Odense. Alligevel er jeg er meget interesseret i at få svar på ét enkelt spørgsmål: Er der flest kvote 2-optagede eller kvote 1-optagede der gennemfører medicinstudiet? Ved nogen det? :?

Håber I kan hjælpe. Svaret haster en smule.

[quote]Jeg er ikke selv medicinstuderende, men journaliststuderende i Odense. Alligevel er jeg er meget interesseret i at få svar på ét enkelt spørgsmål: Er der flest kvote 2-optagede eller kvote 1-optagede der gennemfører medicinstudiet? Ved nogen det?

Håber I kan hjælpe. Svaret haster en smule.[/quote]

Vil du bygge din artikel på facts eller gætteri? Hvis du vil bygge den på facts, så ville jeg ringe til studiekontoret på SDU!

Nogen gange forstår jeg ikke journalister… :roll:

Ugeskrift for læger havde en leder omkring kvote 2 sidste år i maj

http://www.ugeskriftet.dk/portal/page/p … 6_18_47880

Af denne fremgår det at der er lavere frafald af dem som blev optaget på kvote 2. Et yderligere punkt i artiklen var også at flere mænd blev optaget via kvote 2, end kvote 1. I optaget på kvote er optaget af kvinder markant højere end mænd (70/30) og forskellen i gennemførselsgraden overordnet er så vidt jeg husker 65% hos kvinderne og 75% hos mændene. Om det er det øgede optag af mænd eller en højere motivation på kvote 2 der betyder at frafaldet er lavere er et godt spørgsmål :?

til spurs_hot.tak for dit knivskarpt svar! du bliver en rigtig god læge:-)
det var et rigtig godt svar på journalistestuderende! hvordan kunne han/hun forvente at få optimale facts fra dette forum! jeg kan stærkt anbefale ham at søge job hos Se & Hør når han engang bliver færdig med sine journaliststudier

Fordi hun skrev til mig - og fordi jeg sagde at hun da kunne spørge på dette forum, idet det kunne tænkes at der var nogle der lå inde med et link til noget om K1 og K2, hvilket jeg vil antage at Føvling på bedstevis hjalp med.