Hvem skal starte på KU til september

Hej,
jeg skal starte på KU her til september og glæder mig meget. :smiley:
Er der nogle andre her inde der også skal starte på KU til september?
Jeg tænkte at vi kunne komme med en kort præsentation af os selv så man kunne få et lille indtryk af ens kommende medstuderende.

Jeg starter:
jeg er 22 år, gift og tidligere dyrlægestuderende.

Jeg glæder mig meget til at se hvem jeg kommmer til at dele læsesal med de næste 6 år :stuck_out_tongue:

Jeg starter godt nok først til februar, men vi ses jo måske alligevel - ihvert fald på rusturen hvis du skal med der.

Jeg er 19 år og helt frisk fra gymnasiet :slight_smile:

Jeg skal desvære ikke med på rusturen :frowning:
Men så ses vi nok på panum :slight_smile:
Hvis du kommer direkte fra gymnasiet så er du jo en af de heldige få der valgte den rigtige studieretning hva? :smiley:
Har faktisk lidt ondt af alle de stakkels studenter der ikke kunne søge ind i år pga. gymnasiereformen.
Især fordi det nok bliver rigtigt svært at komme ind næste år når alle dette års studenter plus den nye årgang skal til at kæmpe om pladserne.

Så er man pludselig så meget taknemlig for sin plads :smiley:

Ja jeg har heldigvis de rigtige fag i min studieretning, og er ret glad for at jeg søgte i år for til næste år kræves der nok noget bedre karaktere !
Men nogen gange har man lov til at være lidt heldig, kender flere der ville vente og regnede med at optagelseskravene ville være nogenlunde som tidligere, men sådan kan vi jo alle blive overraskede :slight_smile:

Jeg skal også endelig igang med drømmestudiet til september! :smiley:

Jeg er (når jeg starter) 21 og har haft 2 sabbatår for at kvalificere mig til studiet, bl.a. et frivillig ophold i Afrika på et hospital. Glæder mig også meget til at se mine medstuderende.

Jeg starter også på KU til september.

33 år, så mon ikke jeg kvalificerer mig til olde-kolle holdet :smiley:

Tinnie:

Jeg kan på det kraftigste opfordre til at du gør alt hvad du kan for at komme med på rusturen! En uge lyder af meget lang tid, men det er SÅÅÅÅ fedt og den bedste måde at lære en masse fede mennesker at kende på. Alle jeg har snakket med som ikke var med har fortrudt- DO IT! :smiley:

PS: Tillykke til jer allesammen med optagelsen!

PPS: Glæd jer til Peter Nielsens forelæsninger i medicinsk kemi- de er tit så fucked at de er sjove :smiley:

Jeg skal også starte til september…

Jeg er 20 og har arbejdet 1 år med børn og ældre hhv. på en skole og et plejehjem :smiley:

Glæder mig som en sindssyg til at komme i gang!

Bestemt… Nyd det! stemingen er så’n lige lidt mere afdæmpet, ikke så meget race, ikke nødvendigvis sytten kasser pils hver gang man mødes - lidt mere laid back. Jeg synes, at det var rart… :slight_smile:

  • Mikkel

[quote=“Simon.”:31fb9luq]Tinnie:

PPS: Glæd jer til Peter Nielsens forelæsninger i medicinsk kemi- de er tit så fucked at de er sjove :smiley: [/quote]

Det er ikke engang løgn. Jeg havde mit livs grineflip under en af årets første forelæsninger med manden. Han var bare så langt uden for nogen relevans, og da han så blev ved med at snakke om en eller anden vanvittig regel/teori, kunne mig og sidemanden slet ikke holde masken længere. Vi hulkede af grin i 10 minutter. Da jeg til sidst fik mig taget sammen kunne jeg se jeg decideret havde grædt af grin, og bordet foran mig var smask-vådt. Kom kun til en anden af hans forelæsninger, og der gik jeg 5 minutter efter, da han igen ingen relevans havde for faget, og kun komplicerede ting unødigt.

Kan kun anbefale een ting vedr. disse forelæsninger - Bliv væk, brug tiden på at lave opgaver til SAU timerne istedet!

Eneste forelæsning der var noget ved i Medicinsk Kemi, var den om syre/base balance i kroppen, holdt af en anæstesi-overlæge fra Bispebjerg :doc: .

Hvor dejligt og logge ind og læse på det her forum.

Jeg fik min drøm opfyldt da jeg fik en plads på Medicin og glæder mig til at komme igang om en lille måned. Indtil da sidder jeg her i Odense i flytterod til halsen - men kan alligevel slet ikke lade være med bare at være glad, glad, glad.

Christine er navnet. Jeg er 21 år og flyttede sidste år til Odense for at arbejde og komme lidt væk fra det nordjydske liv. Jeg har arbejdet på skole for autister, været handicaphjælper, lægeassistent på sygehus i Tyskland, Plejehjem, frivillig i Ventilen og Ungdomskoordinator for unge bloddonorer i region syddanmark. Jeg har elsket alle mine job, og jeg nyder at arbejde frivilligt også. Det har længe været min store drøm at komme ind på medicin, så jeg glæder mig meget til at komme igang og møde en masse der deler min interesse.

Hvor mange kommer til studie arrengementet torsdag d.14 august? hvad er det egentlig? er det noget man sådan bør tage til…?

Smil, Christine

Du er ikke tilfældigvis den Christine der havde Kemi på et GSK hold i august sidste år på VUC Lyngby?

[quote=“Dorthe”:20a095vj]Jeg starter også på KU til september.

33 år, så mon ikke jeg kvalificerer mig til olde-kolle holdet :smiley: [/quote]

Nåe… der kan jeg jo næsten være… “kun” 28 somre… :stuck_out_tongue: … Meeen det plejer nu ikke at være en hindring for at ha’ det sjov…

Benja

Desværre ikke. Jeg kommer fra Nordjylland, så Lyngby er for mig en by i Rusland…

Hvor bliver det godt at komme igang med at lære noget igen… :smiley:

Det ku jo være… Hun var også fra Nordjylland, men mente nok hun var lidt ældre end dig.

Jeg glæder mig også helt vildt… og er ærligt talt ved at være noget utålmodig efter mere info om rusturen -men det er nok primært fordi jeg skal hjem om lørdagen (mor fylder 60 S) så det ville være rart at kunne planlægge lidt.

Jeg vil faktisk hellere snart have bogliste og skema - sådan praktiske oplysninger ang. studiestart. Vil gerne have alt det på plads… Hvornår mon man får det?

Synes en uges rustur er længe - men hvem ved, det kan jo være tiden bare flyver afsted! Skal til Secillien med bloddonorkorpset torsdag morgen, så går desværre glip af den sidste dag… det kunne da være rart at se hvad man går glip af…

Smil

[quote=“Christine Callisen”:29m2odgs]Jeg vil faktisk hellere snart have bogliste og skema - sådan praktiske oplysninger ang. studiestart. Vil gerne have alt det på plads… Hvornår mon man får det?

Synes en uges rustur er længe - men hvem ved, det kan jo være tiden bare flyver afsted! Skal til Secillien med bloddonorkorpset torsdag morgen, så går desværre glip af den sidste dag… det kunne da være rart at se hvad man går glip af…

Smil[/quote]
Hej Christine

Tillykke med optagelsen. Alle de praktiske ting såsom bogliste, skema mm. vil blive gennemgået på rusturen og i løbet af den første (intro)uge på studiet af din tutor. Jeg vil derfor anbefale dig at vente med indkøb af bøger.

Hvis du alligevel vil have stillet din nysgerrighed, kan du finde bogliste og skema her:

Bogliste: http://akademiskboghandel.dk/index.php?id=146&no_cache=1&user_abf_tidsrum=E08&user_abf_uddannelse=MEDICIN&user_abf_semester=SEM%201&user_abf_fagkode=MEDICIN&user_abf_kode=E08273&user_abf_beskrivelse=Basal%20humanbiologi%20incl.%20medicinsk%20kemi

Skema: http://skema.adm.ku.dk/sund0809/dk/studentset.htm

Hej allesammans!

Kom också in köpenhamn :slight_smile: Ska verkligen bli jättespännande, och jag hoppas kunna knyta kontakter med er allihop. Mitt intresse till medicin kom redan när jag var ett litet barn. Möjligen så också att mina föräldrar och bröder har influerat mig då alla är läkare. Lätt att gissa att jag är från sverige :slight_smile: Anledningen till att det blev KU är pågrund av det enorma ombud av forskningsmöjligheter som erbjuds. Men vilken vacker stad! Det som oroar mig lite? Måste nog vara att förstå danskan. Förstår ganska mycket men inte helt. Inga problem att läsa texter och så. Men jag hoppas komma in i studierna snabbt och lära mig det danska språket. Ska lyssna mycket på er när ni pratar :stuck_out_tongue:

Ses på rusturen!