Hvem søger ind på AU?

Vil bare sige at det der 13. juni, nok har været en forveksling med SDU, da vi (SDU-kvote2-søgere) får svar d. 13 juni, om vi er heldige eller ej!

Jeg mente selvfølgelig 30. juli - sorry :slight_smile:

Hey igen…

Vil bare lige svare at mit snit var 9,6 på den gamle skala. Derfor fik jeg en standbyplads, da jeg søgte sidste sommer… Fik at vide at grænsen for at komme ind til september 2007 (for dem der havde fået tilbudt en plads) var dem der var født i oktober 1986. Så kan I selv prøve at regne ud om I kan komme ind på sommer eller vinterstart selvom det selvfølgelig er et skud i tågen… Men et godt gæt er at dem under 20 skal regne med vinterstart!

Jeg ved ikke hvordan karaktergennemsnittet kommer til at være i år, men min intuition siger mig at det stiger, da det jo er meningen at dem på den nye reform FÅR højere karakterer.

Jeg vil igen understrege, for dem, der skulle være interesserede, at det er muligt at blive flyttet fra vinter- til sommerstart, hvis man ikke er tilfreds med at skulle vente et halvt år - se mine tidligere indlæg.

apopov

Får vinterstarterne egentlig stadig lov til at komme på den første rustur i aug/sept? Og hvor mange benytter sig egentlig af tilbudet?

Jeg tror kun, de tager på deres egen rustur om vinteren.

apopov

Så er ansøgningen send t :v: ! Venter allerede spændt på kvitteringsbrevet :smiley:
Andre der har sendt afsted?

Er det normalt at man modtager et kvitteringsbrev fra sin 2. prioritet? Jeg har nemlig sat SDU som anden prioritet, men har idag modtaget et brev fra dem med brugernavn og password til selvbetjeningssiden og at jeg d. 30. juli kan se, om jeg er blevet optaget eller ej. Er der mon sket en fejl, for jeg har nemlig søgt AU som 1. prioritet?
Venter stadig på kvitteringsbrev fra AU

Hmm…Jeg har slet ikke modtaget nogen kvitteringsbrev. Er det ikke nok med kvitteringen fra Post Danmark ?

Jf. følgende link, er det kun ansøgere i kvote 2, der får en kvittering:
http://www.au.dk/da/optag/faq.htm (se spørgsmålet “Får jeg en kvittering på at I har modtaget min ansøgning?”)

Jeg søger ind i 2009…skal lige supplere først. Reformen har jo medført at alle nærmest skal supplere, hvis de ikke lige var heldige nok at vælge “rigtigt”, da de skulle vælge valgfag…

det lyder bare mærkeligt, for jeg har altid fået at vide, at man får et kvitteringsbrev fra dem, med en kode, der kan bruges på selvbetjeningssiden.

Tror du ikke, det brev du omtaler, er det, du modtager, hvis / når du er blevet optaget. Det er nemlig ikke lovpligtigt for universiteterne at sende et kvitteringsbrev ud. Er du i tvivl, er det nok bedst at spørge universitet direkte.

Nej: http://www.au.dk/da/optag/optagelse2008/afsnit6
AU sender altsaa ogsaa et kvitteringsbrev efter ansoegningsfristen. Hvornaar dette er, finder vi nok ud paa et eller andet tidspunkt.

Chadi…Har du også modtaget brev fra AU eller er det kun SDU ?

Du får kvitteringsbrevet midt i juli: http://www.au.dk/da/optag

jeg modtog brevet i foregårs og jeg kan nu logge ind på siden. Så er der kun ventetiden tilbage.

og natten til d. 30. juli kunne jeg på selvbetjeningssiden se, at jeg er blevet optaget som vinterstarter. Wuhuu glæder mig allerede til at komme igang.
Andre der er optaget på AU?

Jeg er også blevet optaget på AU til sept.

Vi ses nok der :slight_smile:

Tillykke til folk der er kommet ind på AU:D

Tidligere i indlægget er der blevet posted lidt om vinterstart/sommerstart. Er der nogen der ved hvordan de pladser i praksis deles ud?
Jeg er 87er og havde sat et fint lille kryds i rubrikken “vinterstart”, men er uheldigvis blevet sat på som sommerstarter. Umiddelbart ligger jeg i den fine ende med snittet og burde heller ikke være over cuttet pga. alder:)? Jeg har sendt et brev til studieforvaltningen om forflyttelse fra sommer til vinter, så jeg håber på det bedste:D Nogen der har en anelse om hvad tendensen er mht til folk som gerne vil starte til sommer istedet for vinter:)?

Endnu engang tillykke til de optagne, vi ses jo nok på et eller andet tidspunkt:P

/Christian