Hvem står for rusbog, informatriale med mere v. SDU/AU/KU?

Hejsa

Jeg synes at jeg vil informere de medicinstuderender der starter her efter sommerferien om at denne pragtfulde og nyttige side findes :lol:

Derfor vil jeg høre om I ikke kan hjælpe med at skaffe en email adresse eller tlf nr på dem der står for at sende infomatriale ud til dem - måske I også kender deadlines?

Jeg har fået navnet på en der står for rusbogen i Købehavn - Jakob Thomsen - kan det passe? Og hvad er rusbogen? noget man får inden man starter eller efter man har været på rustur?

Jeg har ingen info om nogle i Odense eller Århus! Men det er måske fakulteterne alene der står for det?

Er du en gammel studenterpolitisk rotte der ved det, så hjælp mig hvis du gider…

I Odense er det Styregruppen for tutorerne (tutorer med ansvar :smiley: ), som udsender et rushæfte før rus’erne starter. Det indeholder info om førstedagen, rustur osv. Jeg ved ikke pt, hvem der står for det i år. Denne side er tutorernes side, så det kan være der er noget information på den. http://www.tutorpaapelsen.dk/natvid/

Ved KU er det rusvejlederne der står for produktionen af rusbogen. De nedsætter et rusbogsudvalg der indhendter materiale fra de forskellige foreninger/basisgrupper og samler det i selve rusbogen. Rusbogen er på ca. 100 sider og skal selvfølgelig have et indlæg om Studmed.dk.
Rusbogen udsendes af Studienævnet sammen med div. andet materiale til alle nyoptagne russer primo/medio august - både sommer og vinterstartere.
Jeg er usikker på om det stadig er Jakob der er kontaktperson, men han ved nok hvem det er. Hans mail er [email protected].

Hey :slight_smile:

Jeg har et lille bonus-spørgsmål til Gordon Jehu:

Jeg kan se at du er ansvarlig for MOK, og da jeg starter på studiet næste år, vil jeg da lige høre om det umiddelbart er muligt at blive aktiv i fx. fadl eller mok-redationen, når man er studerende på de første par semestre? Som jeg ser det, tror jeg det vil være en fordel for mig (og sikkert også andre), at involvere sig i andre aktiviteter på studiet end de rent faglige, hvis man skal have motivation til at gennemføre en forholdshivs “hård” uddannelse som medicin.

Elllers kan studmed.dk altid bruge extra hænder og god ideer :smiley:

[quote=“JP”:9lympaac]Hey :slight_smile:

Jeg har et lille bonus-spørgsmål til Gordon Jehu:

Jeg kan se at du er ansvarlig for MOK, og da jeg starter på studiet næste år, vil jeg da lige høre om det umiddelbart er muligt at blive aktiv i fx. fadl eller mok-redationen, når man er studerende på de første par semestre? Som jeg ser det, tror jeg det vil være en fordel for mig (og sikkert også andre), at involvere sig i andre aktiviteter på studiet end de rent faglige, hvis man skal have motivation til at gennemføre en forholdshivs “hård” uddannelse som medicin.[/quote]

Bare rolig! Der er masser af mulighed for at lave noget ikke-fagligt ved siden af studierne (og ja - herunder også studmed.dk). Ved kun, hvad der foregår på AU - men mon ikke både SDU og KU har noget tilsvarende - og det er ikke småting; festudvalg, interessegrupper (f.eks. SATS) og meget mere. So no worries på den front.

Hvaaaaa’ Frold.

Hvad blev det egentligt til mht. det rusmateriale?
Jeg startede på K.U. i September 2006, og jeg husker ikke at jeg så noget om studmed.dk i materialet? I vinters startede jeg så på SDU, og der så jeg helt sikkert intet om siden?

Er det mig der er helt blind, og slet ikke har set det? Hvis det var fordi du havde svært ved at få kontakt til de pågældende redaktioner/styregrupper, så skal jeg da gerne melde mig som muldvarp på SDU og sætte gang i maskineriet (såfremt det ikke er for sent).

mvh

Du er velkommen :slight_smile: Mere end det :smiley:

Det gælder også studerende ved AU og KU :smiley:

Så vil jeg tage kontakt til de, der står for at lave introhæftet til nye stud.med’er på AU (men vil dog sige, at der faktisk var en side om studmed.dk i vores introhæfte - men vigtigt, det fortsætter sådan!)

Med hensyn til rushæftet på SDU er vi desværre lidt sent ude.
Jeg tog kontakt til Chief-tutoren ved SDU, og han fortalte mig, at de desværre havde sendt deres hæfte til tryk for en måned siden - så det må desværre blive næste år.

Men jeg kan sagtens sætte dig i kontakt med ham så studmed.dk kan komme med næste år?

Det må du da meget gerne :smiley:

Hej til alle nyregistrerede er her. Bare læse nogle idéer om SDU / AU / KU. Helt ærligt har jeg ingen tvivl om dette endnu. Måske senere Jeg vil spørge senere, hvis deres noget generer mig er relateret til dette.

det er sort snak :roll:

det er sort snak :roll: [/quote]
Og mon ikke også en form for bot der har en engelsk-dansk oversætter…

Hey all newly registrered. Just read some ideas of [Topic]. Honestly I have no doubts of this yet. Maybe I’ll ask later, if something bothers me is related to this.

-agtigt.

Brugeren blev også bannet som følge af spam…