Hvilke jobs er gode at have, hvis man søger ind via kvote 2?

Hej

Undskyld hvis jeg spørger dumt, men jeg vil så gerne have nogle eksempler på jobs, som er gode at have, hvis man søger ind via kvote 2. Altså jobs, som samler erfaring til at kunne starte på lægeuddannelsen.

På forhånd tak! :slight_smile:

Mvh
Anne

Hej:)

For et år siden startede jeg med at arbejde med psykisk og fysik uviklingshæmmede, da jeg fik at vide at dette kunne være relevant studiearbejde, hvilket det jo egentlig også er, da de mennesker man arbejder med har en eller anden form for handicap eller psykisk lidelse. Man bliver både bekendt med pleje af mennesker (bad, bleskift og hjælp til spisning), men også med de sygdomme de har og hvordan man hjælper dem bedst muligt på trods af denne sygdom.

Jeg mener også at arbejde på et plejehjem er relevant studiearbejde og så kigger de meget på frivilligt arbejde (i hvert fald i København) såsom f.eks. Røde Kors eller Red Barnet.

Håber det kan bruges :slight_smile:

Jeg ville sige plejehjem/ hjemmepleje…

Langt hovedparten af de patienter den gennemsnitlige læge har er gamle så det er godt at have lidt erfaring med dem :slight_smile: Det er i hvert fald mit indtryk… ellers som ovnstående siger med handicappede eller en anden form for ‘pleje’/omsorgsjob… Havde selv arbejdet 2 år som piccoline på et hospital da jeg søgte ind og troede at det var vild relevant, men det mente de vist ikke, da jeg ikke havde haft med mennesker at gøre som sådan (havde samlet blodprøver på forskellige afd.)…

Held og lykke

Jeg vil da gerne medgive at der sikkert er visse job der er mere relevante end andre - det er klart et job inden for sundhedsområdet er god start…

Men hvis du ikke kan få et sådan job, så fortvivl ikke. Det drejer sig i høj grad også om at gøre sig tanker om hvad man har fået ud af jobbet, hvordan har det modnet dig, hvorfor er det alligevel relevant, hvad tager du med, hvorfor gør det dig til en god studerende.

Livredder f.eks. med førstehjælpskurser kunne også godt være en adgang. Svømmetræner: undervisningserfaring. Spejderleder: Ledelseserfaring, sociale kompetencer. Etc,…

Jeg synes dog at kunne læse ud af tidligere ansøgninger, som du også finder her på siden, at folk er ovenud flittige, så spil ikke din trumf på et kassejob i netto, hvor du meget søgt har haft “med mennesker at gøre”.

Du skal overordnet vise power og at du har måtte ofre og at du VIL.

Det er en kamp og I er mange om den, men desværre kommer den kamp til at fortsætte under studiet og ikke mindst efter studiet, hvor vi er rigtige mange læger om 7-8 år…

Hej alle!

Tusind tak for jeres svar :smiley:
Dem blev jeg rigtig glad for :smiley:

Mvh
Anne

Du kan tro det kan bruges :slight_smile: Mange tak for dit svar - bliver altid glad for at få gode råd ang. hvad jeg kan gøre for at blive læge :slight_smile: