Hvor går grænsen?

Jeg må sige at jeg følte at emnet; “maler søger model” er vildt malplaceret her på Studmed.

JENSEMAND forslog at diskussionen skulle flyttes, så derfor denne tråd.

FROLD afviste kategorisk at gøre noget ved det, grundet den lave hyppighed af disse malplacerede emner.

Så derfor spørg jeg bare hvor går grænsen så?
Jeg synes bare Studmed forringes ved netop sådan nogle emner.

Ikke for at hakke på dig FROLD, men bare for at starte en ny tråd, håber du forstår!? :slight_smile:

VH

Gjelder det også f.eks. poster om salg av fodbold-billetter etc. eller er det selve emnet i den andre post som er problemet?

Eneste problem ved det oprindelige indlæg, var at det var placeret under debat og ikke under job. Jeg synes, det er helt iorden at annoncere på studmed.dk, hvilket vi jo har set mange gange før (koncert- og fodboldbilletter etc.)
At en maler søger et motiv er da helt fint. Jeg synes, at det er værre at læse annoncer, hvor folk sælger turnuspladser mod en betragtelig økonomisk vinding. Det betragter jeg som mere forkasteligt.

Jeg ser helst studmed.dk brugt af medicinstuderende (eller kommende medicinstuderende) - eller til brug af medcinrelateret debat - hverken bruger eller topic var på nogen måde relateret til medicin - så synes jeg der er andre bedre steder til sådanne topics - fx den blå avis online - det er min personlige mening - og jeg mener ikke der skal diskrimeneres efter kvantiteten af sådanne indlæg - men derimod skal der konsekvent sorteres indlæg fra der på ingen måde har relevans til hvad dette site er her for (medicinstuderende) - uanset sådanne indlægs hyppighed.

En maler har oprettet en annonce fordi han søger kvindelige modeller. Mig bekendt er der mange unge kvinder på medicinstudiet & hvis nogle har interesse i at samarbejde med Morten er det fint med mig. Vi har annoncer fra diverse journalister, salg af koncert-billetter, en overflod af elektronisk grej osv, kig selv på

http://studmed.dk/viewforum.php?f=1107

Min personlige holdning er at I skal droppe jeres snerperi & selv skrive løs i forummet om lige hvad I lyster. Vores server har x antal GB til rådighed & den bukker altså ikke under på grund af et enkelt indlæg fra en maler. I kan sammenligne annonce-delen med de store opslagstavler på universiteterne - på dem kan man sgu da også finde alt mellem himmel og jord.

[quote=“MG”:2ik7pl9t]

Min personlige holdning er at I skal droppe jeres snerperi & selv skrive løs i forummet om lige hvad I lyster. Vores server har x antal GB til rådighed & den bukker altså ikke under på grund af et enkelt indlæg fra en maler. I kan sammenligne annonce-delen med de store opslagstavler på universiteterne - på dem kan man sgu da også finde alt mellem himmel og jord.[/quote]

Det er jo ikke rigtig det diskussionen handler om :x

Men nu er det sjældent at jeg læser humaniora’s opslagstavle. Der er med garanti andre fora der er bedre egnede til indlæg som “maler søger model”.
Med mindre at stedet her skal blive til en socialrundkreds/syklub, så bør indlæg være bare tilnærmelsesvis relevante for medicinere.

Kan ikke se hvorfor at, folk gerne vil have sådan nogle emner, her på studmed?
Handler denne HP ikke om at kunne stille svar og få svar til medicin studerende? og ikke kunne læse indlæg om en ældre mand der søger kvinder han kan male og snakke fobier med…

Synes godt nok denne hjemmeside har været præget af mange “brokkende” indlæg på det seneste. Så er indlæggene for lange og ustrukturerede eller også har de ingen relevans… Synes personligt dette indlæg har lige så meget berettigelse til at stå herinde, som så mange andre indlæg. Synes heller ikke det er rimeligt, at Frold m.f. skal cencurere for meget, for det første på grund af det tidsmæssige perspektiv og for det andet fordi nogle indlæg selv sagt er mere relevant for nogen end andre. Jeg synes ikke jeg generelt er generet af malplacerede indlæg, og det er jo op til den enkelte om de vil bruge tid på dem eller ej.

Meget enig. Jeg føler mig personligt mere spammet af folks brok end af irrelevante tråde.

Jeg er helt enig!

Når hjemmesiden har en annonce/job-sektion, så er det fordi, at man kan bruge dem til at annoncere!

“Dagens sjove” har jo heller ikke noget med medicin at gøre, men er ikke desto mindre med til at gøre siden læseværdig og attraktiv. Jeg ville nødig undvære disse indslag.

Hverken snerperi eller Brok, bare dialog.
Hvis du LASSE føler det er irriterende at folk spørg til retningslinjerne, og du føler det er brok kan du jo bare lade vær med at skrive i emnet. Og det her siger du sikkert jeg også kan ang. “maler søger model” forskellen er bare det her er relevant for studmed og det andet er ikke…

Jeg synes FROLD er kommet med det eneste fornuftige svar indtil videre. Man kan aldrig helt undgå div. irrelevante indlæg, hvorfor et enkelt irrelevant indlæg engang imellem er helt fint - jeg kan stadig uden problemer finde de indlæg, der er for medicinere…

Desuden er det måske også at censurere for meget, hvis man pludseligt bliver enige om alt for mange retningslinier, og moderatorerne herefter fjerner indlæg efter disse regler - det er jo en konkret vurdering ved hvert indlæg - og en vurdering, som resten af siden med tiden ikke vil kunne finde ud af - så hellere en fri side som nu.

og ja - modelindlægget er jo sådan set lige så relevant som fodboldbilletter og salg af barnesenge - det eneste en moderator bør gøre, er at flytte det til et relevant forum - det må anses som værende den lødige “censur” i disse meget få situationer.

fair nok!