Hvor mange totale poeng var det mulig i uniTESTen?

Hei!
Jeg er søker fra Norge og grensescoren for meg medisin for meg var 56, 20. Fikk 50.60 så er ikke videre, men lurer på hvor mange totale poeng det var mulig å få?

Det er ikke point, men derimod procentvis rigtige ud af 150 points. Så grænsen for jer 84 antal point rigtige udefra 150 antal mulige points.

1 Synes om

Procent betyder per hundrede. Så når noget er i procent er det jo altid ud af hundrede… Så jeg tror ikke jeg forstår dit spørgsmål…

Det kan fint passe at man “kun” skal have lidt over halvdelen rigtige i MCQen for at være blandt de ca. 370 bedste og dermed gå videre til MMI på SDU.
Det siger meget om testens sværhedsgrad for den er rigitg svær.

1 Synes om

Hei, jeg er også fra Norge og tenker å søke på medisin i både Odense og Aarhus til neste år via unitesten. Vet du hva grensescoren var for nordmenn i fjor? 56,20 var det for Odense eller Aarhus?

Husk at grænsescoren ikke rigtigt kan sammenlignes for AU og SDU. På AU bygger optaget udelukkende på en MCQ. På SDU er optaget betinget af at man klarer sig blandt de bedste i MCQen (samme MCQ som på AU) og at man klarer sig godt i den efterfølgende MMI.

Norske ansøgere har så vidt jeg er orienteret deres “egne” pladser og kæmper således kun internt om pladserne. Mener at der er 7 pladser pr. årgang på SDU.

Dbh.
KmK