Hvor ofte oplader du din Pocket Pc?

Ja, vi ved det allesammen batteriet på en pocket pc skal oplades ofte. Specielt hvis man den benyttes flittigt, men hvor ofte oplader du egentlig din pocket pc?

Om ca. 7 dage flyttes denne post til “afstemninger”

Husk os stakler som har en EPOC, og derfor udskifter AA batterierne, efter ca. 22-28timers brug…

gundestrup>> så kan du også være med :stuck_out_tongue:

En ny, og fuldt opladet, PocketPC kan klare 10-14 dage på hylden før den taber data (dvs. programmer, adresser osv).

Jeg har testet dette ved at lade min nye Ipaq 5450 ligge under en skiferie i 9 dage hvorefter den var på 13%. På 0% har den ifølge manualen stadig 72 timers standby tid.

Almindeligt brug: Ca. 4 timer med acceptabel bagbelysning.

Ovenstående betyder i praksis at man skal lade op i løbet af ugen og under alle omstændigheder har batteriet bedst af at blive ladet så ofte op som muligt og helst bare stå i laderen.

Husk ALTID at sætte din PPC i laderen under ferier!

Ja - og lave en fuld backup inden man tager afsted…

Eller hvorfor ikke lade den komme med på ferie?

Så vidt jeg ved kan man ikke få brændselsceller med træsprit til iPAQ endnu og det kan jo være, at man ikke har mulighed for at oplade sin PPC på sin destination. :roll:

Pjat! Man har da altid mulighed for at oplade sin iPAQ!

Hvis ikke er det på tide at få sig en lille snak med de flinke folk fra beacon5:

http://www.beacon5.com/pp-a100.asp

Og hvis man skal rigtigt, rigtigt langt væk, kan man selvfølgelig også overveje:

http://www.powerexperts.com/Products/Su … _sport.htm

Det lyder som en horrorfilm! :shock:

Personligt er jeg slet ikke afhængig - hver gang familien foreslår et feriemål, så tjekker jeg lige tdc’ hjemmeside for roaming, så jeg kan se om jeg kan benytte min ipaq og t68… :wink:

Så vidt jeg ved kan man ikke få brændselsceller med træsprit til iPAQ endnu og det kan jo være, at man ikke har mulighed for at oplade sin PPC på sin destination. :roll: [/quote]

Det skal du nu ikk sige :lol:

http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=13426

iPowerPak, som vi har anmeldt for lang tid siden, skal vel også nævnes her, hvis du kan få AA batterier, kan du oplade din PDA

http://www.pdamed.dk/udstyr/iPowerpack/ipowerpack.htm

tør øjnene Frold, så kan du lærer det, du har jo fortjent det dit fjols…

du sidder her på pdamed.dk og hjælper folk og spiller ihh så klog, så klog at du endda spørger folk om hvor ofte de opleder deres pda…

Hmm, ja, jeg er jo så klog så jeg ved godt at man bare skal oplade sin pda ofte så undgår man at miste data - så det at miste alt data på sin pda er jo ikke noget problem for mig!!

Men dumme lille frold gå nu ud til spejlet og kig godt på det billede du ser der - er jeg nogen Holger Bech Nielsen, der ser kvante fysiken så klart som jeg forstår at 1+1=2, nej, jeg er bare en lidt dum og doven stud.med…

Hvorfor nu dette lettere deprisive selv had? jo, og lad nu være med at grine før du har læst færdig, da må du også grine alt det du vil…

Ironisk nok, ja det er lige før jeg tror i alle sidder at kigger med, så ville jeg tage en backup af pocketpc nu da jeg har fået min nye comp og ikke har kunne synce de sidste 3 måneder…
Men det går hverken værre eller bedre end at min lille pda vælger at opgive ævret midt i denne backup, den vil ikke mere, den har savnet sin plads i sin cradel så meget at den helt glemmerat holde fast i alle de data jeg den seneste tid har indtastet i den - men hvad det er jo kun hele min kalender og andet godt…

Nå en ringe trøst er at jeg synes min tomme pda´er arbejder hurtigere end før…

Dumme frold - så kan du sku lære det!

I må godt håne mig - jeg stiller op til hot og spån! - men kun i dette topic :lol: [/quote]

Jeg har da ondt af dig frold, men jeg er næsten sikker på at blanding af fentanyl og cipramil kan få dig ovenpå…

Du har dog endnu ikke helt glemt humoren og kan stadigvæk se at glasset er halvt fyldt…

Hej Frold

Du har også min medfølelse. :frowning:

Men der er jo også sagt et eller andet om det med rigtige mænd og backup…

Jeg vil i den forbindelse varmt advokere for Sunnysoft Backup Manager, som kan tage backup til et SD/CF kort.
http://www.sunnysoft.cz/en_clanek.php?clanekid=51

Hvis det er nogen trøst, kan jeg sige, at første gang jeg skulle tage backup via ovenstående, skete det samme for mig…

Jeg tror nu heller ikke du skal se dig som dum i forhold til Holger, som trods sine evner i kvantefysik er håbløs til stort set alt andet.

Jeg sad for et stykke tid siden og så Kongehuset med familien. Der skulle Holger modtage sit ridderkors og til den sceance skulle han medbringe hvide handsker når han skulle trykke dronningen i hånden. Han havde dem med i lommen og havde forevist dem lige inden han tog afsted til Amalienborg. Da han kom ud igen så man ham sige: “Nå dér er handskerne” da han hev dem op ad lommen. Han havde måtte låne et par derinde… :roll:

Forestil dig den mand med en pda. :lol:

noget jeg ikke fatter hvordan kan man synkronisere uden at ppc’en får strøm? sidder den ikke i cradlen når du syncer?

Mindst! en gang om dagen. noget jeg ikke fatter er at en PDA leveres med så laterlige små batterier. helt ærlig, min 1915, holder ca. 4-5 timer, selv hvis jeg slukker baggrunds belysningen og kun bruger PDAén som MP3 afspiller.

Skruer du ned for baggrundslyset eller benytter du den feature i mediaplayer som gør det muligt at slukke for skærmen men der afspilles. Min H2210 benytter cirka 10-13% af batteriet pr. time med sidstnævnte feature.

Jeg skruer bare ned, jeg er ikke bekendt med den mediaplayer funktion du taler om. Hvor og hvordan gør jeg det?

se denne post http://www.pdamed.dk/forum/viewtopic.php?t=160

den brugstid virker meget fornuftig. en mp3 fil kræver noget processor kraft. hvis det med mp3 er et desideret behov for dig så ville jeg få skiftet batteriet ud med et støre.

et større?! kan man det? der er ikke noget jeg helere ville end at proppe et 1500Mh batt. i min ipaq. hvis man kan få et større batteri, vil jeg meget gerne vide hvor?

ps. tak frold. for info om mediaplayer setup mht. shutdown af skærm