Hvor sandsynligt er det, at jeg bliver optaget?

Som det fremgår af overskriften.

Jeg har (so far) et snit på 9,2 (eksamenssnit) og 8,2 (årskaraktersnit) og mangler jo en del eksaminer her i 3.g, men hvor realistisk er det at jeg bliver optaget på medicinstudiet i Århus eller Odense?

Hvilket snit er det, der er afgørende for om man kommer ind? Eksamenssnittet eller årskaraktersnittet? Hvor realistisk er det, såfremt mit snit er ganget med de 1,08? (som enhver andens, så det er vel i sig selv meningsløst?)

Hold da op 18 visninger og intet respons! :shock: Er det SÅ slemt? :? :frowning:

Læs dog forummet.
Svaret er altid:
Snak med en studievejleder.
Dette er ikke et studievejleder forum, vi er enten lægestuderende, eller læger, reglerne om optag til div. uddannelse, og hvad man kan gøre for at optimere sine chancer for at kommer ind på et studie, ændre sig…og der har du din ven----studievejlederen…det er han/hendes opgave at hjælpe/vejlede dig.

/SG

Dit endelige gennemsnit - som er det du skal bruge (for optagelse på alle studier) består både af dine årskarakterer og dine eksamenskarakterer. Spørg på dit gymnasium hvordan det regnes ud / hvordan det vægtes.
Kig på optagelseskravene fra tidligere år - det er vejlende og kan ændre sig - det ændrer sig altid lidt eller meget fra år til år.
Og vigtigs at alt: tal med en studievejleder på medicinstudiet - tag til åbent hus arrangement på uni både århus og odense her i foråret. Mener det plejer at være i marts.

/Siem

… Du kan godt nå det endnu, hvis du knokler.

sandsynlighed er ikke vigtig. det er vigtigt om du VIL det. hvis det er tilfældet, så kæmp og forøg dit gennemsnit - for så øger du også dine chancer. og under alle omstændigheder har du størst chance hvis du søger - adgangskravet kan variere meget fra år til år. i 2009 krævedes der 10,4 på kvote 1 i Århus.

Nej Jant

Kvote 1 i Århus var 9,7 (2009)

Du forveksler nok med KU’s (10,3)

Jeg vil igen understrege, at du skal snakke med en studievejleder.
Den person, kan bedst, og mest kompetent vejlede dig, om muligheder, og hvordan du bedst kommer ind, hvis det er muligt.

Jeg synes at vi skal lade være med at lege studievejlederer, da vi reelt ikke ved nok om emnet.

/SG