[quote=“Prospekt” post=85128]Hej studmed
Med fare for, at blive kaldt utrolig arrogant, vil jeg alligevel stille dette spørgsmål. Det er slet ikke ment på nogen arrogant måde.
Men hvad er det, der gør medicin studiet så hårdt.
Er emnet svært at forstå? Er pensummet bare utrolig stort eller er det noget 3.
Jeg tænker bare over, hvad det er præcis der gør, at medicin i folkemunde, bliver kaldt et meget hårdt studie.
Jeg er ikke selv begyndt på studiet endnu, men kunne bare forstille mig andre uddannelser der ville være meget svære. Personligt, vil jeg ret hurtigt ryge ud, hvis jeg skulle læse tysk eller matematik på uni
Hvad er det der gør en medicinstuderne så unik, når de gennemføre det hårde studie.?
Med venlig hilsen Peter[/quote]
Der er en tendens til at gøre medicinstudiet til noget, som det ikke er - som jeg ser det, så er det en smule opreklameret, og jeg er på ingen måde et vidunderbarn, og har da endnu ikke været tæt på at dumpe.
Med det sagt, så er pensummet nu og engang alligevel hårdt. Der skal læres meget, og det skal læres på kort tid, mange systemer og forskellige aspekter af studiet, fx tilgangen til anatomi og biokemi er for de flestes vedkommende forskellig, da de ikke indlæres på samme måde.
Når du så nævner tysk og matematik, så er der et meget let svar på dette: Lysten driver værket. Siger matematik dig intet? Jamen så er det da naturligt, at du ikke ville kunne holde ved der. Er du ufatteligt ringe til tysk, jamen så bliver det immervæk også sværere.
Jeg tror personligt, at mange også blot har respekt for det endelige virke, hvorfor vejen dertil også er blevet glorificeret
- desuden så er udbuddet om pladserne også så stort, at gennemsnittet er utroligt højt for optaget, hvilket måske i manges øjne kan gøre det lidt mere eksklusivt.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar, ellers så spørger du bare