Hvordan bruges de nu 3000 underskrifter bedst?

Hejsa,

Der er nu samlet 3000 underskrifter ind og underskriftindsamlingen skal jo stoppe på et tidspunkt.

Mit spørgsmål er hvordan de 3000 underskrifter bruges bedst?

Min tanke har hele tiden været at de skulle have været medbragte til den planlagte demo 25 sep og jeg havde egentlig også fået fri til det, men den demo blev jo aflyst.

Med fuldtidsjob i alm. praksis 8-16 er man jo lidt bundet.

Har I nogle gode ideer?

Selv forestillede jeg mig at de blev overbragt til Jens Winter eller til den nye formand for YL.

Lad os i fælleskab lægge en plan.

Jeg kunne godt forestille mig at Dagens Medicin gerne møder op eller anden presse, hvis det hele arrengeres… 3000 er jo en del…

WOW! Det er et kolossalt flot tal som med garanti skal bruges fornuftigt (klap lige hverandre på skulderen - især på Frolds). Helt enig i at noget presse ville være godt - især en presse, der også når ud til det øvrige folk og ikke kun medicinerne! Derfor tror jeg, det er vigtigt, at kombinere overrækkelsen med en eller anden event, så der kan komme noget god journalistik ud af det også. Der havde demoen været god.

Jeg er lidt nervøs for arrangementet på torsdag. Ingen ved hvem der står bag, og ingen har set andet end opslagene. Den usikkerhed tror jeg let kan påvirke fremmødet, selvom aktionen er fuldt berettiget og et godt initiativ. Det ville være synd at lave halve tiltag som får os til at se små og ubetydelige ud, så ingen gider høre om vores underskrifter… med al respekt for foretagenet! Bygger også min teori på, at jeg ikke har hørt nogen snakke om arrangementet på gangene - modsat demoen i foråret, der var det helt store sludder-emne.

Jeg synes bestemt heller ikke på torsdag er en god idé i og med det er et ‘autonomt’ indslag…

Hvad med i forbindelse med FADL-høringen i oktober? så kunne man overrække det til såvel Lægeforeningen som LLR - og når det foregår på Christiansborg, så skulle der vel være garanteret opmærksomhed, eller hvad?

  • Mikkel

I forlængelse af Hr. Gybel vil jeg foreslå, at underskrifterne overbringes Jens Winther Jensen og LLR i dagene op til konferencen på Christiansborg. Ikk på selve dagen. Dagens Medicin og UfL skal naturligvis inviteres til overrækkelsen sammen med diverse dagblade og TV-medier. Jeg forestiller mig et billede på trappen foran Indenrigs- og Sundhedsministeriet med LLR og et med Jens Winther Jensen foran Domus Medica.

Dette vil øge fokus på LLR og Jens Winther Jensen allerede inden konferencen begynder og underskrifterne kan herefter anvendes som styrkemarkør for udsagn om utilfredshed blandt de kommende yngre læger. Det vil også øge fokus i medierne på selve konferencen og endnu vigtigere: dens indhold og kritik af 4-årsreglen.

Syns måske nok at Jens Winther og LLR er de mest relevante modtagerne af underskrfiterne. Forudsat at YL overhovedet har haft reel indflydelse tidligere (er de ikk bare ligegyldige nikkehoveder ?), så har de det ihvertifald ikk mere. Så lad YL glide ind i tågernes evige glemsel og fokuser på de reelle aktører: LRR og DADL.

/DFN

Ved ikke helt om jeg er enig i at YL skal “glemmes”… Ellers et rigtig godt forslag!!

SHAME ON YOU!

Hvorfor går i imod et godt initiativ på den måde? Jeg bliver så træt af folk, der bare sidder på deres flade og ikke engagerer sig, men kritiserer andre, der rent faktisk gør!

Jeg kender jer ikke personligt, men hvad fanden havde I regnet med? Der var en kontakt-email på opslagene, her ville I straks kunne have fået svar på spørgsmål om, hvem der stod bag og hvorfor. Og kunne I have brugt det til noget, hvis der stod “Stine”? LBF gik jo ud på at vise at vi var en hel gruppe. Tror I virkelig at vi ville lave noget sådan uden at tjekke at vi arbejde med og ikke mod FADL, der jo gør et fantastisk job? Igen, I kunne bare have spurgt!

Eller rent faktisk kunne I have læst det fantastiske svar Stine kom med inde i tråden “Næste skridt mod 4-års reglen”. Det kom så snart der opstod bekymrede røster. Eller I kunne have læst MOK.

Det blev en fantastisk aktion, trods jer modarbejdende kræfter. JWJ var der og Dagens Medicin og UFL skriblede løs. Jeg var helt høj over at vi kunne trænge sådan igennem, indtil jeg kom hjem og blev hevet ned på jorden af at læse i denne tråd.

Jeg har i ugevis haft stående, at man kunne skrive til mig hvis man ville engagere sig. Det har jeg ikke fået et eneste respons på!

Jeg har lavet et indlæg om “Prøv Løkken”, hvor jeg har prøvet at få kontakt til folk i Århus og Odense - ikke et eneste svar. Så synes jeg ikke man kan kritisere. Fingeren ud af måsen, folkens! Ellers ændrer vi sgu ikke noget!

Knus Dorthe

Det var ikke ment som en kritik af arrangementet. Jeg synes, det er et super godt stykke arbejde fra arrangørernes side. Jeg var blot nervøs for at det ikke ville slå igennem, hvorfor det ville være ærgerligt at overrække 3000 underskrifter netop der hvis ingen opdager det.

ja, vores.

Nu bliver jeg lidt gal! Jeg har på intet tidspunkt modarbejdet noget som helst - tværtimod! Jeg prøver såmænd blot at optimere effekten af de 3000 underskrifter. Har kun udtrykt en manglende tiltro til at de studerende ville møde op. Tro ikke jeg ikke er glad for, at det gik efter planen! Læs lige mine indlæg igen…
De har skam også fået et fint postkort fra mig :slight_smile:

Er der blevet planlagt hvordan de 3000 underskrifter skal bruges?

Jeg tænkte om de ikke kunne bruges i forbindelse med FADLs høring på Christiansborg om 4-års-reglen som Mikkel nævner?
http://www.fadl.dk/reform/initiativer/planlagte-events/

Ved ikke om det kan lade sig gøre, men måske kunne Frold presse sig ind i programmet og bruge nogle minutter på det?

Desuden vil jeg lige nævne, at FADL opfordrer de der har muligheden til at deltage, da det vil være bedst for vores sag, hvis vi kan fylde salen helt op.

Jeg synes det ville være en god idee at “bruge” dem / aflevere dem på den nævnte dag, men jeg ikke selv have mulighed for at komme, men melder den rette sig, så “overdrager” jeg gerne underskrifterne…

[quote=“Mohammad”:1frxd1px]Er der blevet planlagt hvordan de 3000 underskrifter skal bruges?

Jeg tænkte om de ikke kunne bruges i forbindelse med FADLs høring på Christiansborg om 4-års-reglen som Mikkel nævner?
http://www.fadl.dk/reform/initiativer/planlagte-events/

Ved ikke om det kan lade sig gøre, men måske kunne Frold presse sig ind i programmet og bruge nogle minutter på det?

Desuden vil jeg lige nævne, at FADL opfordrer de der har muligheden til at deltage, da det vil være bedst for vores sag, hvis vi kan fylde salen helt op.[/quote]