Hvordan gik unitesten?

Hej! Jeg tænkte på, hvordan i synes det gik? Jeg synes desværre ikke det gik så godt…:// Men jeg havde også nogle it-problemer osv.

Til jer der ikke har været oppe endnu:
Jeg tænkte lige at skrive lidt om, hvordan unitesten på SDU foregår da jeg var oppe i dag. Man møder ind hvor der står nogen i gule veste og tager imod en. Herefter kan man få kaffe, te, vand, boller og ost. Derefter skal man registrere sig alt efter hvilken tid man har fået - eks. har man mødetid kl 10, så kan man først registrere sig der også viser de dig vej til hvor du skal hen. Man skal huske at kigge på “min info” omkring hvilket hold man er osv. Vi fik et “overleveleseskit” som egentlig bare var en lille pakke med chokolade, druesukker, vådserviet og ørepropper. Herefter skulle vi sidde og vente indtil testen gik i gang.

2 Synes om

Hej @sabbataar!
Det gik heller ikke godt for mig. Selv om jeg har øvet meget, var jeg under kæmpe tidspres…
Nu må vi se, hvordan det gik…

Vi krydser fingre! Har du prøvet det før?

Nej, det var mit første forsøg. Skal du også til København? Mon det går bedre…

Også mit første forsøg. Skal ikke til prøve i kbh, men håber det går bedre :crossed_fingers:t3:

Hej. Jeg synes ikke at det gik så godt til unitesten på SDU, til gengæld havde jeg følelsen af at det gik bedre på KU. Jeg valgte SDU som 1. prioritet grundet deres % optag på kvote 2. Og nu er jeg blevet i tvivl om hvorvidt jeg bare skulle have valgt KU som 1. prioritet, da jeg frygter at det mindsker mine chancer for at blive optaget på KU. Har du været til prøven på KU?

Du har mulighed for at ændre prioritering indtil den 5. Juli.

1 Synes om

Er der nogen af jer, som er blevet kaldt ind til " interviewet" på KU? - ( Kvote 2 ansøgere). Eller som ved, hvornår man indkaldes?

Hej Nata, Sidste år var jeg til interviews d. 20 maj. I år afholdes det igen mellem d. 19 og 21. maj. Held og lykke :wink:
Mvh. Dan

Hej Dan
Hvordan foregik interviewet? Har du nogle gode tips til forberedelsen inden interviewet, hvis man er så heldig at nå så langt? :smiling_face: Og blev du tilbudt en studieplads? :smile:

Hey,
Jeg var så heldig at blive optaget i Aalborg, der var ef af mine højeste prioriteter. Derfor fandt jeg aldrig ud af, om mine besvarelser var gode nok til en plads på KU, men mon ikke :grin: Jeg brugte egentlig bare tiden siden kvote 2 prøven til at forberede mig på interviews. Det gjorde jeg på KUs egen hjemmeside. De har nogle spørgsmål man kan besvare ved at undersøge en masse om uddannelsen. Desuden får spørgsmålene dig også til at reflektere meget over dine egne forventninger, erfaringer og hvordan du selv vil handle i bestemte situationer - både hårde og positive, der kan opstå i livet som studerende.
Vh. Daniel

1 Synes om

Prioriter spiller ingen rolle andet hvad du helst vil ind på - altså de ville ikke fravælge dig hvis du var kvalificeret selvom du har dem på en lavere prioritet :smiley:

Okay, det var jeg ikke klar over. Tak, for info☺️ Så vil jeg da helt klar ændre min prioritet, da jeg bor i Storkøbenhavn.

Ja, det er vigtigt, at du vælger KU øverst så :slight_smile: og så husk at gi’ den en ornli skalle, hvis du når så langt ! :grin: Det er nemlig ikke vildt mange, de optager den vej.

1 Synes om