Hvordan har i det med at pendle fra København til Køge?

, , ,

Hej,
Jeg har nu været så heldig at få en plads til at studere medicin i Køge (vinterstart). Jeg bor dog i København, omkring 10min fra hovedbanegården og kommer også forsat til at bo der. Mit spørgsmål er så, hvordan har i det/ville i have det med at pendle 40-50min til og fra studie? Jeg har aldrig pendlet før og er bange for, at jeg kommer til at være udmattet og ikke have overskud til lektier og andet. Synes i, at det ikke ville være noget problem, eller kommer det til at være en udfordring? Er der eventuelt andre der studerer medicin på Køge, der pendler fra kph?
På forhånd tak <3

Er ret sikker på, at du ikke vil lægge mærke til de 40-50 min overhovedet, da den tid kan gå ret stærkt. Har pendlet den distance før til gymnasie, og det påvirkede overhovedet ikke min koncentration ift. skole. Udover det kan du kigge på den positive side, du får tid til at læse i toget, så du er bedre rustet til undervisningen.

Jeg pendler selv, dog omkring 1 time til halvanden hver vej (jeg bor i Vejle og studere i Odense). Man vender sig ret hurtigt til det, og som views skriver, så kan tiden i toget gå ret stærkt.
Nu har jeg selv boet i Solrød, så jeg kender lidt til mulighederne for transporten til studiet i Køge. Der vil jeg anbefale dig ikke at tage S-toget, da der her ikke er så gode muligheder for at studere på toget. Derfor vil jeg anbefale dig at benytte regionaltog, og der kan jeg faktisk se at der er et tog fra KBH H til Ølby st. som kun tager 23 minutter, så det går også en del hurtigere end S-toget.

Størstedelen af bacheloren foregår alligevel i København, så du har slet ikke særlig meget undervisning i Køge. Bare lige til information:)