Hvordan læser I med jeres læsemakker?

Hvordan læser I med jeres læsemakker, og hvordan gør I det effektivt?
Jeg er uerfaren ift. det med læsemakkere, for har typisk læst alene, så jeg vil gerne høre - hvad fungerer, hvad fungerer ikke så godt, når man læser to sammen? Jeg skal til at starte på 2. sem. AU og tænker på at få mig en læsemakker. Jeg er også klar over, at det kan være individuelt fra par til par, men jeg vil virkelig alligevel høre, hvad det fx er en god idé at gøre under læsningen/repetitionen, og hvad der er totalt no go.
Her skal man tage i betragtning, at jeg spørger til hvis man kun er to, der læser sammen + at man gerne vil klare det godt til eksamenerne.

Men alle input tages imod med taknemmelighed!

Jeg fandt aldrig en “mest effektiv” teknik, og det er også vildt forskelligt hvordan man bedst får lært en masse udenad. Nogle bruger flashcards, anki, tester hinanden osv.
Jeg vil dog helt sikkert bakke op om at finde en læsemakker! Det er vildt vigtigt for langt langt de fleste, en man netop kan sparre med, holde hinanden oppe, teste og snakke om tingene. Det er et mundtligt fag med stort pensum og mange detaljer, og jo mere man får sagt tingene højt og trukket viden ud af hinanden, jo bedre husker man det. Held og lykke!

1 Synes om

Jeg har haft lidt forskellige læsemakre og prøvet lidt forskelligt af hvad angår tekniker.

For mig personligt har det fungeret bedst for mig at lave flashcards i løbet af semesteret. Min nuværende læsemakker laver reglrette noter og mange sider af dem. Når vi kommer til læseferien er vi sammen alle hverdage og gennemgår noterne og holder breaks med flashcards. Derudover laver vi også cases fra casebøgerne, men dette er nok mest relevant, hvis man går på AAU.

Jeg har tidligere mødte færre gange og kun lavet anki eller kun læst noter og for mig fungerer det hele. Jeg tror dog det er en individuel ting, for hvad der fungerer og jeg lægger selv meget vægt på, at man også skaæ have det godt sammen og have tid til andet end studie.

Så for dig torr jeg det handler om at finde en, der matcher dit ambitionsniveau og den tid du vil lææge i det frem for metoden i vil bruge

Dbh Bov :cowboy_hat_face: